Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3546
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇOBAN, AYDEN-
dc.contributor.authorAKBAŞ, BURCU-
dc.contributor.authorAKBAŞ, BURCU-
dc.date.accessioned2019-05-20T07:08:11Z-
dc.date.available2019-05-20T07:08:11Z-
dc.date.issued2019-05-20-
dc.date.submitted2019-04-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3546-
dc.description.abstractBu çalışma, ebelik öğrencilerinin doğum becerilerini oluşturmaya, geliştirmeye ve bu becerilerin engellenmesine yönelik deneyimlerinin neler olduğunu ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji, örnekleme yöntemi olarak amaçlı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılı güz döneminde Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu Ebelik bölümünün son sınıfında öğrenim gören 15 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma öncesi pilot uygulama yapılarak görüşme formu revize edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veriler elde edilmiş, elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin doğum becerilerini oluşturmaya, geliştirmeye ve engellenmeye yönelik aldıkları teorik eğitim sırasındaki deneyimleri teması altında; “meslek seçimi”, “alınan teorik eğitim”, “meslek algıları”, “teorik eğitimin özelliği” alt temaları saptanmıştır. Öğrencilerin laboratuvar eğitimi sırasındaki deneyimleri teması altında; “algıları”, “istekler”, “fiziksel ortamın özellikleri”, “maketlerle ilgili algıları” alt temaları belirlenmiştir. Uygulama eğitimi sırasındaki deneyimleri teması altında; “doğumla ilk karşılaşma”, “öğretim elamanlarının yaklaşımları”, “kişisel çabalar”, “çalışanların yaklaşımları”, “öğrencinin kişisel özellikleri”, “yaz stajı”, “hastane politikaları”, “fiziki ortam”, bilişsel algıları”, “karşılaştıkları yanlış uygulamalar”, “annenin özellikleri” alt temalarına ulaşılmıştır. Ebelik öğrencilerinin doğum becerilerini geliştirmeye ihtiyaç duydukları belirlenmiş olup özellikle laboratuvar ve uygulama eğitimlerinin gözden geçirilerek her bir öğrenciye daha fazla uygulama yapacak şekilde planlanması önerilmektedir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY SAYFASI i TEŞEKKÜR ii İÇİNDEKİLER iii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ v ŞEKİLLER DİZİNİ vi TABLOLAR DİZİNİ vii ÖZET viii ABSTRACT ix 1. GİRİŞ 1 2. GENEL BİLGİLER 5 2.1. Dünya’da Ebelik Tarihi ve Eğitimi 5 2.2. Türkiye’de Ebelik Tarihi ve Eğitimi 12 2.2.1. Türkiye’de Ebelik Tarihi 12 2.2.2. Türkiye’de Ebelik Eğitimi 15 2.3. Türkiye’de Ebelerin Rolü ve Görev Tanımları 19 2.4. Konu İle İlgili Benzer Çalışmalar 22 3. GEREÇ VE YÖNTEM 25 3.1. Araştırmanın Tipi 25 3.2. Araştırma Grubu 27 3.3. Veri Toplama Aracı 28 3.4. Verilerin Toplanması 28 3.5. Veri Analizi 29 3.6. Nitel Çalışmanın Raporlaştırılması 30 3.7. Araştırmada Geçerlilik ve Güvenirlik 32 3.8. Araştırmanın Güçlükleri 32 3.9. Araştırma Etiği 32 3.10. Araştırmacının Rolü 33 4. BULGULAR 34 4.1. Katılımcıların Özellikleri 34 4.2. Ebelik Öğrencilerinin Doğum Becerilerini Oluşturmaya, Geliştirmeye ve Bu Becerilerin Engellenmesine Yönelik Aldıkları Teorik Eğitimi Sırasındaki Deneyimleri 35 4.3. Ebelik Öğrencilerinin Doğum Becerilerini Oluşturmaya, Geliştirmeye Bu Becerilerin Engellenmesine Yönelik Aldıkları Laboratuar Eğitimi Sırasındaki Deneyimleri 39 4.4. Ebelik Öğrencilerinin Doğum Becerilerini Oluşturmaya, Geliştirmeye ve Bu Becerilerin Engellenmesine Yönelik Aldıkları Uygulama Eğitimi Sırasındaki Deneyimleri 43 5. TARTIŞMA 54 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 59 6.1. Sonuçlar 59 6.2. Öneriler 60 6.2.1.Uygulayıcılara yönelik öneriler 60 6.2.2.Araştırmacılara yönelik öneriler 60 KAYNAKLAR 62 EKLER 66 ÖZGEÇMİŞ 80tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEbelik Öğrencisi, Doğum Becerisi, Deneyimler.tr_TR
dc.titleEBELİK ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM BECERİLERİNİ OLUŞTURMAYA, GELİŞTİRMEYE VE BU BECERİLERİN ENGELLENMESİNE YÖNELİK DENEYİMLERİtr_TR
dc.typeprojecttr_TR
dc.contributor.departmentAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ EBELİK ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS PROGRAMItr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19 mayıs barış son.doc1.42 MBMicrosoft WordView/Open
19 mayıs barış son.doc1.42 MBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.