Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3546
Title: EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN DOĞUM BECERİLERİNİ OLUŞTURMAYA, GELİŞTİRMEYE VE BU BECERİLERİN ENGELLENMESİNE YÖNELİK DENEYİMLERİ
Authors: ÇOBAN, AYDEN
AKBAŞ, BURCU
AKBAŞ, BURCU
AYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ EBELİK ANABİLİM DALI YÜKSEK LİSANS PROGRAMI
Keywords: Ebelik Öğrencisi, Doğum Becerisi, Deneyimler.
Issue Date: 20-May-2019
Abstract: Bu çalışma, ebelik öğrencilerinin doğum becerilerini oluşturmaya, geliştirmeye ve bu becerilerin engellenmesine yönelik deneyimlerinin neler olduğunu ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji, örnekleme yöntemi olarak amaçlı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılı güz döneminde Adnan Menderes Üniversitesi Aydın Sağlık Yüksekokulu Ebelik bölümünün son sınıfında öğrenim gören 15 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma öncesi pilot uygulama yapılarak görüşme formu revize edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veriler elde edilmiş, elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerin doğum becerilerini oluşturmaya, geliştirmeye ve engellenmeye yönelik aldıkları teorik eğitim sırasındaki deneyimleri teması altında; “meslek seçimi”, “alınan teorik eğitim”, “meslek algıları”, “teorik eğitimin özelliği” alt temaları saptanmıştır. Öğrencilerin laboratuvar eğitimi sırasındaki deneyimleri teması altında; “algıları”, “istekler”, “fiziksel ortamın özellikleri”, “maketlerle ilgili algıları” alt temaları belirlenmiştir. Uygulama eğitimi sırasındaki deneyimleri teması altında; “doğumla ilk karşılaşma”, “öğretim elamanlarının yaklaşımları”, “kişisel çabalar”, “çalışanların yaklaşımları”, “öğrencinin kişisel özellikleri”, “yaz stajı”, “hastane politikaları”, “fiziki ortam”, bilişsel algıları”, “karşılaştıkları yanlış uygulamalar”, “annenin özellikleri” alt temalarına ulaşılmıştır. Ebelik öğrencilerinin doğum becerilerini geliştirmeye ihtiyaç duydukları belirlenmiş olup özellikle laboratuvar ve uygulama eğitimlerinin gözden geçirilerek her bir öğrenciye daha fazla uygulama yapacak şekilde planlanması önerilmektedir.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3546
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19 mayıs barış son.doc1.42 MBMicrosoft WordView/Open
19 mayıs barış son.doc1.42 MBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.