Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/3427
Title: | Tüketici davranışı, insana özgü ihtiyaçlar ve hedonik tüketim |
Other Titles: | Consumer behaviour, people needs and hedonic consumption |
Authors: | Altınoğlu, Ender Yücedağ, Kerem İ. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı |
Issue Date: | 2005 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Abstract: | 20 yıl kadar önce pazarlama ile uğraşanlar tüketimin hedonik ve tecrübesel tarafının
farkına varmışlardır. Otomobil, bu gezegen üzerindeki hemen her yerde yüz milyonlarca
insanın hayatındadır. nsanları otomobil almaya iten nedir? Tüketimdeki rasyonel ve hedonik
taraflar nelerdir? Bu tez bu sorulara odaklanmıştır.
Bu çalışma Aydın, Türkiye'deki otomobil tüketimine en çok etki eden araçları
açıklamaya çalışmaktadır. Two decades ago marketing researchers awoke to the hedonic and experimental aspects of consumption. Cars touch the lives of hundreds of millions of people nearly everywhere on this planet on a daily basis. What makes people buy a car? What are the rational and hedonic aspects of car consumption? This thesis focuses on this question. This framework is then applied to determine the most effective means to stimulate car consumption in Aydin, Turkey |
URI: | http://hdl.handle.net/11607/3427 |
Appears in Collections: | Yüksek Lisans |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
187719.pdf | Yüksek Lisas | 611.38 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.