Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3375
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdemir, Nurgül-
dc.contributor.authorUlukan, Mahmut-
dc.date.accessioned2018-07-04T07:06:30Z-
dc.date.available2018-07-04T07:06:30Z-
dc.date.issued2018-07-04-
dc.date.submitted2018-05-31-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3375-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 14-20 yaş arası okçularda dikkat ve performans düzeylerinin zeka türleri ile ilişkisini araştırmaktır. Bu çalışma iki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlayan ilişkisel tarama modeli özelliklerini taşıyan nicel bir çalışmadır. Metodoloji olarak, çalışma kapsamında olası sebep sonuç ilişkileri ile ilgili yararlı çıkarımlar elde edilmesi amacıyla tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye okçuluk şampiyonasına katılan 3045 erkek ve kadın sporcudan 14-20 yaş aralığındaki yarışmacılar oluşturmaktadır. Çalışma örnekleminin belirlenmesinde gelişigüzel örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya, Türkiye’de yarışmaya katılan 14-20 yaş aralığındaki yaklaşık 3045 okçudan gelişigüzel örnekleme yöntemiyle, kayıp veriler de dikkate alınarak seçilen 400 gönüllü sporcudan 347 okçu oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak çoklu zeka ölçeği ve dikkat testinden yararlanılmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan sporcuların Türkiye şampiyonasındaki performansları da yarışma sonuçlarına göre değerlendirilmiştir. Yapılan araştırmada elde edilen sonuçlara göre okçuların zeka türleri ile dikkat ve performans düzeyleri arasında anlamlı ilişki bulunduğu görülmektedir. Okçuların zeka türleri ile dikkat düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelediğimizde; zeka türlerinden mantıksal zeka alt boyutu ile pozitif yönde düşük düzeyde ilişki görülürken doğacı zeka alt boyutu ile düşük düzeyde negatif ilişki görülmektedir. Okçuların zeka türleri ile performansları arasındaki ilişkiyi incelediğimizde ise; zeka türlerinin bedensel zeka ve varoluşçu zeka alt boyutlarında düşük düzeyde pozitif yönde ilişki görülürken, doğacı zeka alt boyutunda negatif yönde düşük düzeyde anlamlı ilişki olduğu gözlenmiştir.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY SAYFASI i TEŞEKKÜR ii İÇİNDEKİLER iii SİMGELER ve KISALTMALAR DİZİNİ v TABLOLAR DİZİNİ vi ABSTRACT viii 1. GİRİŞ 1 2. GENEL BİLGİLER 3 2.1. Okçuluk 3 2.1.1. Okçuluk Tarihi 3 2.1.2. Osmanlıda Okçuluk 5 2.1.3. Türkiye’de Okçuluk 6 2.1.4. Dünyada Okçuluk 9 2.2. Dikkat 9 2.2.1. Dikkatin Çeşitleri 11 2.2.1.1. Seçici dikkat: 11 2.2.1.2. Yoğunlaşmış dikkat: 11 2.2.1.3. Sürekli (sürdürülebilir) dikkat: 12 2.2.1.4. Bölünmüş dikkat: 12 2.2.1.5. Değişken dikkat: 12 2.2.1.6. Dağınık dikkat: 12 2.2.2. Dikkati Etkileyen Bazı Faktörler 13 2.2.3. Sporda Dikkat ve Önemi 13 2.3. Zeka 14 2.3.1. Çoklu Zeka Kuramı 15 2.3.2. Çoklu Zeka Kuramına Göre Zeka Alanları 17 2.3.2.1. Sözel Zeka 17 2.3.2.2. Mantıksal Zeka 18 2.3.2.3. Görsel Zeka 19 2.3.2.4. Bedensel Zeka 19 2.3.2.5. Müzikal Zeka 20 2.3.2.6. İçsel Zeka 21 2.3.2.7. Kişilerarası Zeka 21 2.3.2.8. Doğacı Zeka 22 2.3.2.9. Varoluşçu Zeka 23 2.4. Performans 23 2.4.1. Performansı Etkileyen Bazı Faktörler 24 2.4.2. Performans ve Uygunluk 25 2.5. Sporda Dikkat ve Zeka Türünün Performansa Etkisi 26 3. GEREÇ ve YÖNTEM 29 3.1. Araştırmanın Modeli 29 3.2. Evren ve Örneklem 29 3.3. Veri Toplama Araçları 29 3.3.1. Kişisel Bilgi Formu 30 3.3.2. Çoklu Zeka Ölçeği 30 3.3.3. Dikkat Testi Ölçeği 31 3.4. Veri Toplama ve Analiz 31 3.4.1. Verilerin Toplanması 31 3.4.2. Verilerin Analizi 32 4. BULGULAR 33 5. TARTIŞMA 53 6. SONUÇ VE ÖNERİLER 56 KAYNAKLAR 61 EKLER 67 ÖZGEÇMİŞ 73tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.titleOKÇULARIN DİKKAT VE PERFORMANS DÜZEYLERİNİN ZEKA TÜRLERİ İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Ana Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
03.07.2018 20.19 SBE TEZ.pdfYüksek Lisans Tezi1.91 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.