Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3374
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdoğan, Osman Nuri-
dc.contributor.authorKurnaz, Alper-
dc.date.accessioned2018-07-03T13:39:05Z-
dc.date.available2018-07-03T13:39:05Z-
dc.date.issued2017-
dc.date.submitted2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3374-
dc.description.abstractYeşil restoranların sürdürülebilir ürünler kullanması ve çevreye duyarlı hizmetleri tercih etmesi müşteriler tarafından talep edilen uygulamalardır. Bu bağlamda yeşil restoranların sunmuş olduğu hizmetin niteliği ve bunun ölçülmesi ihtiyaç haline gelmiştir. Bu ihtiyaç hizmet kalitesi kavramını ön plana çıkarmış ve hizmetin kalitesini ölçmek için çeşitli modeller geliştirilmiştir. Bu çalışmada DINESERV modelinden uyarlanan GRSERV modeli kullanılarak, İstanbul'da faaliyet gösteren yeşil restoranların sunduğu hizmetin kalitesi ölçülmüştür. Çalışmanın amacı, İstanbul yöresindeki faaliyet gösteren yeşil restoranların sunduğu hizmetin müşteriler tarafından nasıl algılandığını araştırmaktır. Anket yöntemi kullanılarak elde edilmiş olan bulgular; önce GRSERV modeli ile fark tespiti yapılmış ve ardından SPSS istatistik programı ile verilerin analizi ve yorumlaması yapılmıştır. Ayrıca görüşme sonucu elde edilen bulgular derinlemesine incelenerek analiz edilmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde araştırma hakkında açıklamalar, ikinci bölümünde kuramsal ve kavramsal çerçeve, son bölümde ise alan araştırma bulguları yer almaktadır.tr_TR
dc.description.abstractGreen Restaurants' use of sustainable products and preferring environmentally sensitive services are practices demanded by customers. In this regard, the quality of service offered by green restaurants and its measurement become a necessity. This need has brought the concept of service quality into the forefront and several models have been developed to measure the quality of service. In this study, using GRSERV model adapted from DINESERV model, the quality of the service provided by green restaurants operating in Istanbul has been measured. The aim of the study is to investigate how customers perceive the service offered by the green restaurants operating in the Istanbul region. Findings obtained by using survey method; The difference was first determined with GRSERV model and then analysis and interpretation of the data was done with SPSS statistical program. In addition, the results of the interview were analyzed and analyzed in depth. The first part of the study includes explanations about the research, the second part is the theoretical and conceptual framework, and the last part is the field research findings.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectYeşil Restoranlartr_TR
dc.subjectSürdürülebilir Gastronomitr_TR
dc.subjectGRSERVtr_TR
dc.subjectHizmet Kalitesitr_TR
dc.subjectGreen Restaurantstr_TR
dc.subjectSustainable Gastronomytr_TR
dc.subjectGRSERVtr_TR
dc.subjectService Qualitytr_TR
dc.titleSürdürülebilir gastronomi kapsamında yeşil restoranların hizmet kalitesi algısının grserv ile ölçümü : İstanbul örneğitr_TR
dc.title.alternativeMeasurement of service quality perception via grserv scale on green restaurant in the scope of sustainable gastronomy: case of İstanbultr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10170243.pdfDoktora Tezi2.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.