Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3349
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorTanrısevdi, Abdullah-
dc.contributor.authorAkyurt Kurnaz, Hande-
dc.date.accessioned2018-07-02T13:42:29Z-
dc.date.available2018-07-02T13:42:29Z-
dc.date.issued2018-
dc.date.submitted2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3349-
dc.description.abstractTurizm endüstrisinde satın alma davranışı çok boyutlu bir süreci içermektedir. Satın alma işleminin karar verme aşamasından itibaren başlayan süreç, deneyimlerin oluşması ile devam etmekte, satın alma davranışlarının değerlendirilmesi ile son bulmaktadır. Turizmde alışveriş kavramı içerisinde hediyelik eşya satın alma davranışı önemli bir paya sahiptir. Bu payın arttırılması ile turizm gelirleri açısından belli miktarda artış sağlanması olasıdır. Bu araştırmada turistlerin hediyelik eşya satın alma davranışları belirlenmeye çalışılmış ve araştırma iki farklı destinasyonda yürütülmüştür. Araştırmanın amacı Marmaris‟e gelen İngiliz ve Türk turistler ile Kapadokya‟ya gelen Güney Kore ve Türk turistlerin hediyelik eşya satın alma tutumları, niyetleri ve davranışlarının turistler, profesyonel turist rehberleri ve hediyelik eşya satış personelinin görüşlerini almak yoluyla olası farklılıkları belirlemektir. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama teknikleri birlikte kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre hediyelik eşya satın alma davranışı kültürlere göre değişmektedir. Araştırmanın ilk bölümünde araştırma hakkında açıklamalar, ikinci bölümünde kuramsal ve kavramsal çerçeve, son bölümde ise alan araştırma bulguları yer almaktadır.tr_TR
dc.description.abstractPurchasing behavior in the tourism sector involves a multidimensional process. The process begins with the decision of purchasing and continues with the formation of experience and ends with the evaluation of purchasing behavior. Purchasing behavior is an on going process by means of the evaluations made and the influences of these evaluations. In the concept of shopping in tourism, souvenir-purchase behavior has an important share. It is possible that the increase of this share will lead to a certainin crease in terms of tourism revenues. In this study, it was tried to determine the souvenir-purchase behavior of tourists and souvenir-purchase behavior of tourists was examined in two different destinations in this study. The aim of the study is to determine the possible differences between the souvenir-purchase attitudes, intentions and behaviors of English and Turkish local tourists coming to Marmaris and South Koreans and Turkish tourists coming to Cappadocia in terms of tourists, Professional tourist guides and gift shops. Quantitative and qualitative data collection techniques were used together in the research. According to the results obtained, gift buying behavior differs according to cultures.The first part of the study includes explanations about there search, thesecondpart involves the theoretical and conceptual framework, and the last part consists of field research findings.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectAlışveriştr_TR
dc.subjectHediyelik Eşyatr_TR
dc.subjectHediyelik Eşya Satın Alma Davranışıtr_TR
dc.subjectKültürlerarası Farklılıklartr_TR
dc.subjectShoppingtr_TR
dc.subjectSouvenirstr_TR
dc.subjectSouvenir-Purchase Behaviortr_TR
dc.subjectIntercultural Differencestr_TR
dc.titleTuristlerin hediyelik eşya satın alma davranışlarının kültürlerarası boyutları : Marmaris ve Kapadokya örneğitr_TR
dc.title.alternativeCross-cultural dimeniıons of tourist souvenir purchasing behaviours: the case of Marmaris and Cappadociatr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
HANDE AKYURT KURNAZ doktora tezi.pdfDoktora Tezi1.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.