Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3341
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSönmez, Feriştah-
dc.contributor.authorTuna, Sakine-
dc.date.accessioned2018-07-02T13:34:10Z-
dc.date.available2018-07-02T13:34:10Z-
dc.date.issued2018-
dc.date.submitted2018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3341-
dc.description.abstractHızla küreselleşen dünyada, işletmeler için tüketicinin ihtiyaç ve isteklerinin karşılanması oldukça önemli bir konu haline gelmiştir. Araştırmanın amacı; potansiyel turizm tüketicilerinin satın alma kararı çerçevesinde etkilendikleri faktörleri belirlemektir. Günümüz yoğun rekabet ortamında, işletmelerin tüketiciyi iyi tanıyıp, satın alma kararını verirken nelere dikkat ettiğini bilmeleri, onları rakiplerinden bir adım öne taşıyabilmektedir. Sürekli gelişim gösteren rekabet ortamında tüketicilerin tatmin olması oldukça önemlidir. Bu çalışmada, tüketicinin tatil satın alma davranışı incelenmiş ve satın alma kararını etkileyen faktörler analiz edilmiştir. Birinci bölümde destinasyon kavramı, tüketici ve turistik tüketicinin satın alma karar süreci anlatılmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde tatil destinasyonu seçiminde etkili olan faktörleri belirlemeye yönelik bir uygulamaya yer verilmiştir. Bu bölümde tatil satın alırken etkili olan faktörleri bulmayı amaçlayan, daha önce akademik bir çalışmada kullanılan veri toplama yöntemi, en güvenilir veri toplama yöntemleri arasında yer alan bir yüz yüze anket formu tüketicilere uygulanmıştır. Araştırma evreni Manisa ilinde yaşayan, her yaştan, farklı eğitim seviyelerine sahip, farklı mesleklerden kadın ve erkek katılımcılar olarak belirlenmiştir. Araştırmada kullanılan anket formu iki bölümden oluşmaktadır; birinci bölümde tüketiciyi tanımaya ve demografik özelliklerini belirlemeye yönelik sorular yer almakta ve anketin ikinci bölümü tatil yeri seçiminde satın alma kararı alırken tüketicilerin kararlarını etkileyen faktörleri belirlemeye yönelik 5‟li likertli sorularını içermektedir. Tatil yeri seçiminde etkili olan faktörleri belirlemeye yönelik yapılan bu çalışmada, günümüz pazarlama dünyasında yoğun rekabet ortamı göz önünde bulundurulduğunda, tüketicilerin tanıtım ve reklam faaliyetlerine verdiği önemin büyük olduğu çıkan sonuçlar arasındadır. Yapılan araştırma sonucunda yoğun ve stresli iş ortamlarından uzaklaşmak amacı taşıyan tüketicilerin aldıkları tatil kararıyla tüketicilerin yapacakları veya daha önce gerçekleştirdikleri tatil vi deneyimlerinde, çevresel faktörlere oldukça önem verdikleri sonucu ortaya çıkmıştır. Bu çevresel faktörler; doğal güzellik, tarihi-kültürel zenginlik ve deniz faktörüdür. Gelişen teknoloji ve yapaylaşan bir hayat içerisinde yaşamak durumunda kalan tüketicilerin, tatil esnasında dahi olsa doğal bir çevreyi görmek istedikleri, yapılan anket çalışması sonucu çevresel faktörlere verdikleri önemin derecesine göre belirlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn the rapidly world globalizing it is the very important issue to meeting the wishes and needs of consumers for the toursim enterprises. Purpose of the research; determine which factors potential tourism consumers decide in their purchasing decision.In today‟s highly competitive environment, businesses by know what they are paying attention to when making a buying decision and knowing the consumer well, they can take them one step ahead of their competitors. In this study, consumer buying behaviors were examined and factors affecting purchasing decision were analyzed. In the first chapter, the concept of vacation destination, consumer and touristic consumer purchasing decision process is explained.In the second part, an application was made about the factors that are effective in the holiday destination selection. In this section, a face-to-face questionnaire, which aims to find the factors that are effective in buying vacation, has been applied to consumers which was used before in another academic study. The research universe has been defined as men and women of all ages, different education levels, men and women living in Manisa. The survey form used in the research consists of two parts; in the first part, there are questions to identify the consumer and to determine their demographic characteristics and the second part contains questions to determine the factors that influence consumers‟ decisions when making a purchase decision in the choice of a vacation place. As a result of the research, consumers who aim to move away from the intense and stressful business environment have come to the conclusion that the consumers are very important to the environmental factors in the holiday decisions they will make or the holiday experiences they have already realized. These environmental factors; natural beauty, historical-cultural wealth and maritime factor. Consumers who have to live in a technological and artificial life have been determined according to the degree of their preference for the environmental factors that they want to see, even during the holiday, in a natural environment.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDestinationtr_TR
dc.subjectDestination Choosingtr_TR
dc.subjectConsumer Buying Behaviourtr_TR
dc.subjectDestinasyontr_TR
dc.subjectDestinasyon seçimitr_TR
dc.subjectTüketici satın alma davranışıtr_TR
dc.titleTüketicilerin destinasyon seçimini etkileyen faktörlerin araştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeA study on the investigation of the factors of affecting consumer choice of destinationtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10190307.pdfYüksek Lisans Tezi1.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.