Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/326
Title: Duygusal oryantasyon süreci: Kuşadası'nda bulunan A grubu seyahat acentaları üzerine bir araştırma
Other Titles: Emotional orientation process: A research on A grade travel agencies in Kuşadası
Authors: Çolakoğlu, Ülker
Atay, Hakan
TR55585
Keywords: kriz
içsel krizler
kriz yönetimi
seyahat acentaları
Issue Date: 1-Jan-2005
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: Bu araştırmanın temel amacı, A grubu seyahat acentalarında işe yeni başlayan çalışanların duygusal oryantasyon sürecinde ne gibi sorunlarla karşılaştıklarını ortaya koymaktır. Araştırma Kuşadası'nda faaliyet gösteren A grubu seyahat acentalarında gerçekleştirilmiştir. Katılımcılar Adnan Menderes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nun Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği bölümü öğrencileri arasından seçilmiştir. Veriler, gönüllülük esasıyla 36 katılımcıdan, 15 gün süren günlük tekniği kullanılarak toplanmış ve içerik analizine tabi tutulmuştur.Bu çalışmanın birinci bölümünde araştırma ile ilgili genel bilgiler açıklanmıştır. İkinci bölümde oryantasyon kavramının literatür analizi oluşturulmuştur. Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi açıklandıktan sonra son bölümde araştırma bulguları raporlanmıştır. Elde edilen bulgular dört boyut altında yer alan sekiz farklı tema altında gruplandırılmıştır. Katılımcıların oryantasyon süreci içinde dışa vurdukları duygusal patlama cümleleri ve her günün sonunda günlüğe yazarak o günü özetledikleri anahtar sözcükler de ayrıca bu çalışmada yorumlanmıştır. Böylelikle oryantasyon süreci içinde yaşanan sorunların duygusal karakteristiğine bakılarak ?duygusal oryantasyonun? tanımsal çerçevesi oluşturulmuştur. The basic aim of this study is to determine which problems faced by employees who work for the first time at A grade travel agencies in Kuşadası. This research conducted at A grade travel agencies in Kuşadası. Participants chosen from students who are graduating at Adnan Menderes University, Tourism and Hotel Management High School, Department of Tourism Guiding. Data is collected from 36 participants by using 15-day written research diaries and analysed by the content analysis technique.General information about the research described in the first part of this study. In the second part, the concept of orientation was discussed in the exsisting literature. After explaining the research method of the third part, the research findings reported in the last part. Findings are coded in eight different themes and categorised in four different dimensions. Participant?s emotional explosion sentences which to word in emotional orientation process and keywords that participants mentioned to summarise every research day is also analysed. In this way, researcher create a definitional framework for emotional orientation process.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=50422995&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/326
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
hakan_atay_ozet_eng.pdf18.52 kBAdobe PDFView/Open
hakan_atay_ozet_tr.pdf29.4 kBAdobe PDFView/Open
hakan_atay_tez.pdf582.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.