Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3226
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKıral, Erkan-
dc.contributor.authorYavuzkurt, Tuba-
dc.date.accessioned2017-11-02T10:29:37Z-
dc.date.available2017-11-02T10:29:37Z-
dc.date.issued2017-
dc.date.submitted2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3226-
dc.description.abstractAraştırmada ortaöğretim öğretmenlerinin iş yeri arkadaşlık algıları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, iş Yeri Arkadaşlık Ölçeği ve Minnesota İş Doyum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik teknikleri, parametrik ve parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ortaöğretim öğretmenlerinin en yüksek düzeyde “arkadaşlık fırsatı”, sonra “egemen olan arkadaşlık” algısına sahip oldukları, “genel arkadaşlık” algısının ise ortalamadan yüksek olduğu bulunmuştur. Kadın öğretmenlerin arkadaşlık fırsatı algısının, erkek öğretmenlerden; yine bekâr öğretmenlerin arkadaşlık fırsatı algısının, evli öğretmenlerden anlamlı biçimde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin en çok içsel doyum sağladığı, bunu genel ve dışsal doyumun takip ettiği saptanmıştır. 35 yaş altı ile 46-50 yaş grubu içinde bulunan öğretmenlerin içsel, dışsal ve genel doyum düzeylerinin, diğer yaş gruplarındaki öğretmenlerden anlamlı şekilde yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. 5 yıl ve altında kıdeme sahip olan öğretmenlerle, 11-15 yıl arası kıdeme sahip öğretmenlerin; içsel, dışsal ve genel doyum düzeylerinin, diğer kıdeme sahip olan öğretmenlerden anlamlı şekilde yüksek olduğu bulunmuştur. İş doyumu ile genel iş yeri arkadaşlık algısı ve arkadaşlık fırsatı boyutu arasında pozitif yönde orta düzeyde, egemen olan arkadaşlık ile de yine pozitif yönde düşük düzeyde ilişkiler bulunmuştur. Arkadaşlık fırsatı boyutunun iş doyumunu genel ve boyutlar bazında pozitif yönde yordadığı tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this research was to find out secondary education teachers‟ perception of workplace friendship and its relationship with job satisfaction. Data was collected by means of Personal Information Form, Workplace Friendship Scale and Minnesota Job Satisfaction Scale. In data analysis, descriptive statistical tecniques, parametric and nonparametric tests were used. According to the findings of the research, secondary education teachers‟ perception of workplace friendship was at the highest level on friendship opportunity and followed by friendship prevalence. General perception of friendship was found relatively higher than the mean. Female teachers‟ level of perception of workplace friendship was found significantly higher than male teachers‟. Single teachers‟ perception of friendship opportunity was found significantly higher than married teachers. It was determined that, teachers‟ internal satisfaction was at the highest level and followed by general and external satisfaction. The teachers who are under the age of 35 and who are between the ages of 46 and 50 had significantly higher internal, external and general job satisfaction than the other groups. It was found that, teachers who have 5 years or less experience, between 11 and 15 years of experience had significantly higher internal, external and general job satisfaction than the other groups. It was found that, there was a pozitive medium level relationship between job satisfaction, perception of general workplace friendship and also friendship opportunity. Besides, there was a pozitive low level relationship between job satisfaction and friendship prevalence. In addition, friendship opportunity dimention pozitively predicted job satisfaction on the basis of both general and the dimentions.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectWorkplace Friendshiptr_TR
dc.subjectJob Satisfactiontr_TR
dc.subjectTeachertr_TR
dc.subjectSecondary Educationtr_TR
dc.subjectİş yeri Arkadaşlığıtr_TR
dc.subjectİş Doyumutr_TR
dc.subjectÖğretmentr_TR
dc.subjectOrtaöğretimtr_TR
dc.titleOrtaöğretim öğretmenlerinin iş yeri arkadaşlık algısı ve iş doyumu ile ilişkisi (Aydın ili örneği)tr_TR
dc.title.alternativeSecondary education teachers’ perception of workplace friendship and its relationship with job satisfaction ( sample of Aydin province )tr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tuba YAVUZKURT.pdfYüksek Lisans Tezi3.9 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.