Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3201
Title: Konteyner terminallerinde rıhtım vinç operasyonlarının simülasyon yaklaşımı ile iyileştirilmesi
Other Titles: A simulation approach to improve quay crane operations in container terminals
Authors: Özdemir, Muhsin
Özgün Sarıoğlu, Durcan
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
Keywords: Container Terminals
Simulation
Konteyner Terminalleri
Simülasyon
Issue Date: 2017
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Uluslararası ticaretin gelişmesi limanlarda elleçlenen yük miktarını her geçen gün arttırmaktadır. Bu nedenle liman işletmeleri de müşteri taleplerini karşılayabilmek ve verimliliklerini arttırmak adına operasyonlarını geliştirmektedir. Özellikle, limanlardaki konteyner yüklerin sayılabilir ve büyüklüklerin uluslararası standarta sahip olması, liman operasyonlarında performansı ölçmeye ve iyileştirmeye olanak tanımaktadır. Bu çalışmada da bir liman işletmesinin konteyner operasyonlarının verimliliği simülasyon yöntemiyle ölçülmüştür. Bunun için iki simülasyon modeli oluşturulmuştur. Ġlk simülasyon modeli mevcut sistemi yansıtmaktadır. Rıhtımda gerçekleştirilen elleçleme işlemi, rıhtım vincinin taşıyıcı araca yükleme ya da taşıyıcı araçtan boşaltma yapmasını kapsamaktadır. Ġkinci simülasyon modelinde ise rıhtım vinci taşıyıcı araçtan bağımsız olarak konteyner yüklemekte ve boşaltmaktadır. Böylelikle rıhtım vinçlerinin taşıyıcı aracı bekleme sürelerini gözlemek hedeflenmiştir. Simülasyon modelleri karşılaştırıldığında, mevcut sistemde var olan taşıyıcı araç beklemelerinin ortadan kaldırılabileceği görülmüştür. Sonucunda geminin rıhtımda kaldığı sürenin yarı yarıya düşeceği ortaya konulmuştur.
The development of international trade increases the amount of freight handled in ports every passing day. For this reason, port operators are also improving their operations in order to meet customer demands and increase their productivity. In particular, the container loads at the ports are countable and the international standards of their size allow to measure and improve performance in port operations. In this study, the efficiency of container operations of a port operation was measured by simulation method. Two simulation models were created for this. The first simulation model reflects the current system. In this model, handling performed on the quay includes loading from quay crane to truck or unloading from truck to the quay. In the second simulation model, the quay crane loads and unloads containers independently from the truck. Thus, it is aimed to observe the waiting times of the quay crane. When the simulation models are compared, it can be seen that the truck waitings that are in the current system can be removed. As a result, it was revealed that ship's waiting time on quay was halved.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3201
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10154815.pdfDoktora Tezi3.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.