Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3192
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYaylalı, Serap
dc.contributor.authorYağan, Büşra Özlem
dc.date.accessioned2017-10-26T10:34:50Z
dc.date.available2017-10-26T10:34:50Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3192
dc.description.abstractMezar, gömü kültünün temel öğesidir. insan eliyle oluşturulmuş bu mezarlar belki de kutsal sayılan yerlere doğal peyzajda belirgin olacak şekilde bilinçli olarak konumlandırılmıştı. Tümülüsler ölümden sonraki yaşama inanıldığı için ölen kişinin evi gibi düzenlenmiştir. içerisindeki odalar ya da oda içinde bulunan kline, masa ve duvarlar bezekler ile süslenip renklendirilmiştir. iÖ 1.Binyıl içerisinde görülen tümülüslerdeki boya bezemeler dönemin ölü gömme gelenekleri ya da ölen şahısların kimlik ve mevkileri hakkında birtakım bilgiler vermektedir. Bununla birlikte farklı geleneklerden ortaya çıkmış olan bu boya bezekler, toplumların kültürleşmesi hakkında bakış açımızı da genişletmektedir. Bu da bize gelen ve eklenenden türetilen '' gelenek '' kelimesinin içinde barındığı anlamları olan süreklilik ve değişim konularında sonuç çıkarabilmemiz için zemin hazırlamaktadır.tr_TR
dc.description.abstractThe tomb is the basic element of the dead cult. These human-made tombs were deliberately positioned, perhaps as sacred places, as wouldbe apparent in natural landscapes. The tumuli are arranged like the house of the deceased because they believe in the next life after death. The rooms or the kline, table and walls in the room are decorated with decorations and colored. The paint-decorated tumuli in the BC 1st millennium give some information about the burial traditions of the time or the identity and the places of the deceased persons. However, these paint decorations, which have emerged from different traditions, also expand our perspective on the cultivation of societies. This sets the stage for us to draw conclusions on continuity and change, the meanings that come to us and the meaning of the added "tradition" in the derivationtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectArcheologytr_TR
dc.subjectTumulustr_TR
dc.subjectAnatoliatr_TR
dc.subjectBurialtr_TR
dc.subjectPaintingtr_TR
dc.subjectDecorationtr_TR
dc.subjectArkeolojitr_TR
dc.subjectTümülüstr_TR
dc.subjectAnadolutr_TR
dc.subjectÖlü Gömmetr_TR
dc.subjectBoya Bezemetr_TR
dc.titleİÖ 1.binyılda Anadolu'nun boya bezemeli tümülüs geleneğitr_TR
dc.title.alternativeAnatolia's painted decorated tumulus tradition at 1 st millenium b.ctr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Arkeoloji Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10156014.pdfYüksek Lisans Tezi13.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.