Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3184
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKaderli, Yusuf-
dc.contributor.advisorArmağan, Ece-
dc.contributor.advisorPeker, Osman-
dc.contributor.authorYıldırım, Lale-
dc.date.accessioned2017-10-26T10:21:19Z-
dc.date.available2017-10-26T10:21:19Z-
dc.date.issued2017-
dc.date.submitted2017-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3184-
dc.description.abstractİnternetin işletmelere sağladığı avantajlar sebebiyle online alışveriş web sitelerinin sayısı hızla artmaktadır. Bu web sitelerinin kurumsal çevrimiçi kuruluşlara dönüşmeleri ve müşteri güvenini kazanabilmeleri için gerekli koşullar konusunda Türkiye’de az sayıda araştırmaya rastlanmıştır. Bu nedenle bu çalışmanın amacı online alışveriş web sitelerinde uygulanan canlı çevrim içi destek uygulamalarının müşterilerde güven algısı başta olmak üzere; etkileşim, hizmet kalitesi, kurumsallık ve beğeni faktörleri üzerine olan etkilerinin belirlenmesidir. Bu tez bir alan araştırması içermektedir. Araştırmacı tarafından oluşturulan iki benzer online alışveriş web sitesi üzerinde test edilmiştir. Ele alınan bu iki sitenin tüm özellikleri aynı olmakla beraber sadece canlı destek uygulamasına sahip olup olmamaları bakımından birbirlerinden farklıdırlar. Üniversite öğrencilerinden oluşan 413 kullanıcıdan bu iki site üzerinden alışveriş yapıyormuş gibi inceleme yaparak bazı bilgilere ulaşmaları ve inceleme sonrası çevrimiçi anket doldurmaları istenmiştir. Sonuçlar canlı destek sistemi uygulamalarının online alışveriş web sitelerine entegre edilmesi ve kullanımı esnasında ortaya çıkacak maliyetlerine rağmen işletmelere büyük ölçüde fayda sağladıklarını ortaya koymuştur. Bu faydalar başta firma güvenilirliği olmak üzere işletmenin kurumsallık algısı, beğeni, etkileşim ve müşteri hizmetleri kalitesindeki artışları kapsamaktadır.tr_TR
dc.description.abstractAs the Internet provides many advantages to the businesses the number of e-commerce web sites is rising. There is need for more research and evaluation of the factors effecting these online companies in developing their online corporate image and gaining customer trust in Turkish market. Therefore, the purpose of this research was to measure the effects of online support system on customer trust, customer service quality perception, corporate image and enjoyment by means of improved interaction and communication. Suggestions were made based on the results. This research was conducted on two e-commerce web sites that were identical. The only difference was that one e-commerce web site had online support system installed and active. There were total of 413 college students involved in this study. They were asked to browse the web site and complete few tasks. Afterwards, there were asked to complete the online survey. The results of the study clearly showed that despite the extra costs of the online support system there was greater gain and advantages to the e-commerce web sites having online support systems. These advantages included positive effects on customer trust and how the customers perceived the business to be corporate, customer service oriented and pleasant.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectE-Commercetr_TR
dc.subjectOnline Support Systemtr_TR
dc.subjectE-Customer Trusttr_TR
dc.subjectWebsite Interactivity And Trusttr_TR
dc.subjectE-Ticarettr_TR
dc.subjectOnline Alışveriştr_TR
dc.subjectÇevrimiçi Canlı Destektr_TR
dc.subjectE-Müşteri Güvenitr_TR
dc.subjectWeb Site Etkileşimi ve Güventr_TR
dc.titleOnline alışveriş sitelerinde uygulanan canlı destek sistemlerinin tüketicilerde oluşturduğu güvene etkisi: bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeMeasuring the effects of online live support system on customers’ trust: an empirical studytr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Pazarlama Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10151271.pdfDoktora Tezi2.96 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.