Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3172
Title: Tüketicilerin online anlık satın alma davranışlarının analizi: özel alışveriş siteleri üzerine bir uygulama
Other Titles: Analysis of consumer online impulse buying behaviours: an application on private shopping sites
Authors: Çakır, Engin
Hocaoğlu, Gülbin
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı
Keywords: Online Shopping
Private Shopping Sites
Consumer Behaviour
Impulse Buying
Online Alışveriş
Özel Alışveriş Siteleri
Tüketici Davranışları
Anlık Satın Alma
Issue Date: 2017
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: İnternetin giderek yaygınlaşması ve daha çok insanın internet kullanması, beraberinde internetin sanal pazaryerine dönüşmesine ve online alışverişin geleneksel alışveriş ile rekabet eder düzeye gelmesine neden olmuştur. Henüz geleneksel alışveriş modelleri online alışverişe göre daha çok tercih edilse de, internetin yaşamımıza girdiği sürenin kısalığı dikkate alındığında, geleceğin tüketici alışveriş modelinin online alışveriş olduğunu söylemek mümkündür. Günümüzde internet üzerinden yapılan alışverişlerin önemli bir bölümü, moda ve markalı ürünleri tüketicilere sınırlı sayıda ve süreli kampanyalar ile oldukça indirimli fiyatlar ile sunan özel alışveriş sitelerinden ve çoğu zaman anlık satın alma davranışı ile yapılmaktadır. Bu çalışmada, tüketicilerin özel alışveriş sitelerindeki anlık satın alma davranışı sergileyip sergilemediklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda, Aydın ili özelinde bir araştırma çalışması yürütülmüş ve araştırmaya katılan katılımcılardan anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda, araştırmaya katılan tüketicilerin; özel alışveriş sitelerinde düşük düzeyde anlık satın alma davranışı sergiledikleri, satın alma kararlarını belli kriterleri değerlendirdikten veya satın alma süreci aşamalarından sonra verdikleri tespit edilmiştir. Tüketicilerin özel alışveriş sitelerinde anlık satın alma davranışı sergileme düzeyleri ile aylık gelirleri arasında doğrusal bir ilişki olduğu, ayrıca tüketicilerin yaş, cinsiyet, medeni durum, eğitim ve meslek gibi demografik özelliklerine göre farklılaştığı belirlenmiştir.
Increasing popularity of internet and internet usage caused internet as a market place. Online shopping started to compete with traditional shopping Although traditional shopping models are preffered to online shopping;,when the internet entered to our lives newly is considered; it can be said that the future’s consumer’s shopping model is online shopping. The important part of internet shopping today is done through private shopping sites that serve fashion and brand products with limited access and limited campaigns with quite discounted prices and most of the time with impulse buying behaviour. At this study, determination of whether consumers show impulse buying behaviour at private shopping sites or not is targeted. In this context, a research of Aydın city is done and data is collected by survey method from the participants that attended to the research. As a result of research datas analysis,it is detected that the consumers attended to the research show little level impulse buying behaviour and make decision of their buying decisions according to evaluation of certain criterias or after buying period processes. It is determined that there is a linear relation between impulse buying at private shopping sites and montly reveue, and also it differs according to the consumers’ demographic properties such as age, gender, marital status, education and occupation.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3172
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10148198.pdfYüksek Lisans Tezi1.78 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.