Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/317
Title: Yaşlı tüketicilerin satın alma karar süreçlerine televizyon reklamlarının etkisi
Other Titles: The effect of television advertisments on the decision making process of elderly consumers
Authors: Doğaner, Mustafa
Çolakoğlu, Bengü Emine
TR150379
Keywords: Tüketici Davranışları
Satın Alma Karar Süreci
Yaşlı Tüketici
Televizyon Reklamları
Consumer Behavior
Consumer’s Decision-Making Process
Mature Consumer
TV Advertisement
Issue Date: 1-Jan-2006
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi
Abstract: Nüfusun ya lanması, pek çok ülke için ortak bir geli medir. Demografik dönü üm adı verilen bu geli me, ülkeleri derinden etkilemektedir. Önümüzdeki 30 yılda Türkiye'de ya ları 65'in üstünde olan ki ilerin hem sayısı hem de toplam içindeki payı büyük bir hızla artacaktır (T SK). Dolayısıyla, Türkiye'de ya lı nüfusun, ayrıntılı bir ekilde incelenmesi gerekecektir. Ya lı tüketiciler, pazardaki mü teri gruplarından biridir. Di er tüketici gruplarından ayrılan özellikleri nedeniyle, büyük bir önem ta ımaktadır. Ya lı tüketiciler satın alma kararlarını kendileri veren, para harcamaya ve pe in ödemeye meyilli, marka ba ımlılıkları yüksek olan tüketicilerdir (Özdipçiner, 2003: 222). Tüketici pazarlarında `yeni ku ak ya lılar' olarak adlandırabilece imiz bir ku ak mevcuttur. Bu ku ak, ya ları 55 ile 70 arasında olanların yakla ık dörtte birini meydana getiren Baby Bommerslardır (Tufan, 2003: 23-24). Yüksek refah düzeyine sahip bir ortamda büyüyen, bireyselli i ön planda tutan bu ku ak pazarlama anlayı ında pek çok unsuru de i tirmi tir ve de i tirmeye devam edecek görünmektedir (Özkan, 2002). Tasarruflar, sosyal güvenlik transferleri ve emekli maa ları ile desteklendikleri için gençlere göre daha güçlü bir satın alma gücüne sahiptirler. Elbette bu durum tüm dünyada böyle de ildir. Ancak gelecekte ya lılar pazarı ekillendiren çok önemli bir tüketim grubunu olu turacaklardır. Pazarlamacılar ya lı tüketici pazarının ihtiyaç ve isteklerini belirleyerek bu pazara yönelik ürün ve hizmetler geli tirmelidirler. Önemli olan nokta geli tirilen ürün ve hizmetlerin pazarlanmasıdır. Bu çalı manın amacı giri bölümünde dile getirdi imiz gibi reklâmların ya lı tüketicileri etkileyip etkilemedi ini ortaya çıkarabilmektir. Bilindi i gibi reklâm pazarlamanın çok önemli bir aracıdır. Acaba reklâm ya lı tüketicileri etkileyebilmekte midir? Benzer ara tırmalar daha çok gençler, kadınlar ve çocuklar üzerinde yapılmı tır. Ya lı tüketicilerin reklâmlardan etkilenmelerini ara tıran çalı ma çok kısıtlıdır. Yapılan anket çalı masında ya lı tüketicilerin satın alma karar süreçlerinde televizyon reklâmlarından etkilendikleri ortaya çıkmı tır. Ya lı tüketiciler, satın alma kararlarında reklâmlardan etkilenmekte, izledikleri reklâmlardan sonra ürüne kar ı satın alma iste i duymakta, reklâmlar ile piyasadaki ürünleri kar ıla tırabildiklerine inanmaktadırlar. This study clarifies the effects of TV advertisement on mature consumer. In the study, firstly, consumer behavior has been briefly explained then it has been focused on the factors of consumer?s decision-making process. In this framework, it has been tried to specify the decision-making process of mature consumer and stressed on the importance of mature market. Finally, it was applied a survey, which required the effects of TV advertisement on mature consumer. Key Words: Consumer Behavior, Consumer?s Decision-Making Process, Mature Consumer, TV Advertisement.
URI: http://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=32896037&idt=1
http://hdl.handle.net/11607/317
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emine Colakoglu-Yuksek Lisans Tez-ozet.pdf58.74 kBAdobe PDFView/Open
Emine Colakoglu-Yuksek Lisans Tez-abstract.pdf12.22 kBAdobe PDFView/Open
Emine Colakoglu-Yuksek Lisans Tez.pdf938.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.