Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3149
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorGündoğdu, Kerim
dc.contributor.authorDönmez, Burcu
dc.date.accessioned2017-10-19T10:40:35Z
dc.date.available2017-10-19T10:40:35Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3149
dc.description.abstractAraştırmanın amacı 7. sınıf Türkçe dersi dilbilgisi konularında ayrılıp birleşme IV tekniği kullanımının öğrencilerin erişilerine, öz-düzenleme becerilerine, derse yönelik tutumlarına ve öğrenmelerinin kalıcılığına etkisini incelemektir. “Fiilde Yapı” bu çalışmada öğretilecek konu olarak belirlenmiştir. Araştırma 2016-2017 eğitim-öğretim yılının I. döneminde Aydın ilinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Murat-irem Delgen Ortaokulu 7. sınıf öğrencileri arasından belirlenen 36 öğrenci ile gerçekleşmiştir. Çalışma, ön-test-son-test kontrol gruplu yarı deneysel desendedir. Araştırmada verilerin elde edilmesi amacıyla deney ve kontrol grubuna ön-test, son-test ve kalıcılık testleri uygulanmıştır. Fiilde yapı konusuna yönelik başarı testi, Türkçe dersine yönelik tutum ölçeği ve algılanan öz-düzenleme becerileri ölçeği araştırma kapsamında kullanılan veri toplama araçlarıdır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. istatistiksel verilerin çözümlenmesi ile deney ve kontrol gruplarının ön-test ve son-test erişi düzeyleri, derse yönelik tutumları ve özdüzenleme becerileri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark görülmüştür. Öğrenmenin kalıcılığını ölçmek amacıyla uygulanan kalıcılık testlerinin sonuçları da deney grubu lehinedir. Bu sonuçlara göre Ayrılıp Birleşme Tekniğinin öğrencilerin erişilerine, derse yönelik tutumlarına, öz düzenleme becerilerine ve öğrenmelerindeki kalıcılığa önemli ölçüde katkısı olduğu gözlemlenmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the effect of using Jigsaw IV instructional technique on students‟ academic achievement, self regulated learning skills,attitudes toward the lesson and retention in „structures of verbs‟ unit of the 7th grade Turkish Grammer lesson. The study was implemented in the Fall semester of 2016-2017 academic year with 36 students, 18 students experimental and 18 in control groups, who are taught at a public school in Aydın. The study administered through a quasi experimenatl design with control group. The control group received the current/stated instructional techniques ın the Turkish Grammer curriculum while the experimental group was receiving the Jigsaw IV technique teaching the same unit. The groups were determined. As data collection tools, an achievement test was developed by the researcher after fulfilling the validit and reliability studies of the test. Besides, scales of the self regulated learning skills and attitudes toward the lesson were benefited to collect data from students. Lastly, in order to understand the retention of the knowledge, self regulated learning skills and attitudes toward the lesson, all instruments were administered after six weeks of the instruction. All data were subjected to refine through SPSS data analysis software. The results indicated that there was statistically significant mean differences between the experimental and control groups on achivement test scores, attitude scale towards the course and self regulation skills of the students in the favor of experimental group. It was concluded that the Jigsaw technique is quite effective on the academic success, attitude, self regulation skills of the students and permanance of them .tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectCooperative learningtr_TR
dc.subjectJigsawtr_TR
dc.subjectAttitudetr_TR
dc.subjectRetentiontr_TR
dc.subjectGrammartr_TR
dc.subjectİşbirlikli öğrenmetr_TR
dc.subjectAyrılıp birleşmetr_TR
dc.subjectTutumtr_TR
dc.subjectKalıcılıktr_TR
dc.subjectDil bilgisitr_TR
dc.title7. Sınıf Türkçe dersinde ayrılıp birleşme tekniği (Jigsaw) kullanımının öğrencilerin tutum, erişi, öz-düzenleme becerileri ve bilginin kalıcılığına etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effect of using jigsaw technique on students’ academic achievement, self regulated learning skills, attitudes toward the lesson and retention in 7th grade Turkish grammertr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10156609.pdfYüksek Lisans Tezi2.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.