Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3123
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAkdede, Sacit Hadi-
dc.contributor.authorYılmaz, Gülizar Seda-
dc.date.accessioned2017-10-16T12:35:42Z-
dc.date.available2017-10-16T12:35:42Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3123-
dc.description.abstractBu tez kamu eğitim ve sağlık harcamaları ile beklenen eğitim süresi (ilkokul) ve beş yaş altı çocuk ölüm oranı, doğumda beklenen yaşam süresi olarak ölçülen eğitim ve sağlık göstergeleri arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Buna ek olarak yönetişimin kamu eğitim ve sağlık harcamalarının etkililiğini belirlemedeki rolünü incelemektedir. Kamu eğitim ve sağlık harcamalarının etkililiği, eğitim ve sağlık üretim fonksiyonunlarının 2002- 2012 yılları verisi ile incelenmiştir. Ulaşılan bulgular, sosyoekonomik ve çevresel faktörler ile demografik yapının, eğitim ve sağlık göstergeleri üzerindeki etkilerinin, daha önce yapılmış çalışmaların bulgularıyla benzerlik taşıdığını göstermektedir. Sonuçlar iki önemli bulguya işaret etmektedir. İlk bulgu, kamu eğitim ve sağlık harcamalarının sonuç göstergelerini açıklamakta diğer sosyoekonomik değişkenlere göre zayıf kaldığıdır. İkincisi ise, kamu eğitim ve sağlık harcamalarındaki artışın eğitim ve sağlık sonuç göstergelerini, kamu kesiminin piyasayı düzenleyici kalitesinin ve yolsuzluk kontrolünün yüksek olduğu ülkelerde iyileştirdiğidir. Daha genel ifadeyle, kamu eğitim ve sağlık harcamaları yönetişim seviyesi yüksek ülkelerde daha etkilidir.tr_TR
dc.description.abstractThis thesis examines the links between public education and health expenditures, and education and health outcomes- measured by the school life expactancy and rate of child (under five) mortality, life expactancy at birth. It also investigates the role of governance on the effectiveness of public education and health expenditures. The effectiveness of public education and health expenditures is examined within education and health production function by using 2002- 2012 data. Empirical results show that effects of socioekonomic and environmental factors and demographic structure on education and health outcomes are similar to those in previous studies. The results indicate two important findings. First, public education and health expenditures remain incapable to explain outcomes when compared to other socioeconomic variables. Second, increase in public education and health expenditures is associated with improved outcomes just in countries where regulatory quality and control of corruption is high. With a general expression, public education and health expenditures become more effective in countries with high governancetr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectKamu Eğitim Harcamalarıtr_TR
dc.subjectKamu Sağlık Harcamalarıtr_TR
dc.subjectÇocuk Ölüm Oranıtr_TR
dc.subjectDoğumda Beklenen Yaşam Süresitr_TR
dc.subjectBeklenen Eğitim Süresitr_TR
dc.subjectPublic Education Expenditurestr_TR
dc.subjectPublic Health Expenditurestr_TR
dc.subjectChild Mortality Ratetr_TR
dc.subjectLife Expactancy at Birthtr_TR
dc.subjectSchool Life Expactancytr_TR
dc.titleKamu eğitim ve sağlık harcamalarının etkililik analizitr_TR
dc.title.alternativeThe effectiveness analysis of public education and health expenditurestr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10115735.pdfDoktora Tezi1.67 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.