Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEğe, Zehra-
dc.contributor.authorYılmaz, Ali İzzet-
dc.date.accessioned2017-10-16T12:29:34Z-
dc.date.available2017-10-16T12:29:34Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3119-
dc.description.abstractRekabet kavramı, diğer alanlarda olduğu gibi otel işletmelerinde de yoğun olarak kullanılmaya başlanmıştır. Otel işletmeleri şiddeti her geçen gün artan bu rekabet ortamında, varlıklarını devam ettirebilmek için rakiplerinden farklı, kendilerine özgü stratejiler uygulamalıdır. Bu çalışmanın temel amacı, otel işletmelerinin rakiplerine göre hangi alanlarda farklıklara sahip olduklarının belirlenmesi ve bu farklılıkları bir rekabet stratejisi olarak kullanılıp kullanılamayacağının belirlenmesidir. Bu çalışmanın birinci bölümünde rekabet ve strateji kavramları açıklanmıştır. İkinci bölümde ise rekabet stratejileri ve farklılaşma açıklanarak hangi alanlarda farklılaşma stratejilerinin uygulandığı örneklerle anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ilk olarak araştırmanın yöntemi açıklanmış ve otel işletmelerindeki farklılıkların tespit edilebilmesi için Kuşadası bölgesinde bulunan 34 otel yöneticisi ile yapılan görüşmelerin içerik analizi ile incelenmesi sonucu elde edilen temalar, katılımcıların düşünceleriyle açıklanmıştır. Araştırmanın sonuç bölümde ise, katılımcılarla yapılan görüşmelerde tespit edilen temalar, araştırmacı tarafından yorumlanarak, farklılık stratejisi olarak kullanılıp kullanılamayacakları tartışılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe concept of competition has also been used intensely in hotel business as well as in other areas. Hotel managements should apply their own strategy, which is different than the other competitors, in order to continue their existence in this competitive environment in which violence increases each passing day. The main purpose of this study is to identify which areas that hotel managements have differences compared to their competitors and whether these differences can be used as competition strategy or not. In the first part of the study, concepts of competition and strategy are explained. Competition strategies and differentiation are described and which areas differentiation strategies are applied is explained with examples in the second part. In the third part, research method is explained first and to detect differences between hotel managements, themes which are acquired from content analysis examine resulted from interviews which were done with 34 hotel managers in Kuşadası region are explained with participants' opinions. In the conclusion part of the study, themes which are detected in the interviews done with the participants are interpreted and discussed about whether they can be used as differentiation strategy or not by the researcher.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectRekabettr_TR
dc.subjectStratejitr_TR
dc.subjectFarklılaşmatr_TR
dc.subjectOteltr_TR
dc.subjectKuşadasıtr_TR
dc.subjectCompetitiontr_TR
dc.subjectStrategytr_TR
dc.subjectDifferentiationtr_TR
dc.subjectHoteltr_TR
dc.subjectKuşadasıtr_TR
dc.titleBir rekabet stratejisi olarak farklılaşma: otel işletmeleri üzerine bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeDifferentiation as a competitive strategy: a study on hotel establismentstr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10130515.pdfDoktora Tezi2.95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.