Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3118
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDoğruöz, Semra-
dc.contributor.authorÖzşınlak, İlker-
dc.date.accessioned2017-10-12T13:48:59Z-
dc.date.available2017-10-12T13:48:59Z-
dc.date.issued2014-
dc.date.submitted2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3118-
dc.description.abstractBu çalışmada, 9. sınıfta verilen cebirsel kavramların 10, 11 ve 12. sınıflarda etkisi incelenmiştir. Bunun için kavramlar ilk 4 bölümde tanım ve temel özellikler üzeyinde verilerek 5. bölümde 9. sınıf düzeyinde bir cebir sınavı hazırlanarak bu Söke Yavuz Selim Anadolu Öğretmen Lisesi 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Ayrıca aynı gruplara bir anket uygulaması yapılarak konuların anlaşılmayan kısımları ve sebepleri araştırılmıştır. Son olarak anket sonuçlarına göre sınıf düzeyinde karşılaştırmalar yapılarak çözüm önerilerinde bulunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, the effect of the abstract terms at the 10th, 11th and 12th grade which are given at the 9th grade is studied. For this purpose, in the first 4 chapters we give definitions and basic properties and in the 5th chapter we gave an exam which is for all 9th, 10th, 11th and 12th in Soke Yavuz Selim Anatolian Teacher School in the 9th grade level. Also, a survey was done to know which parts are not understood and why it is not being understood. Finaly, advices of solutions were given acording to the results of the survey comparing the grades.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖnermetr_TR
dc.subjectMantıktr_TR
dc.subjectKümetr_TR
dc.subjectBağıntıtr_TR
dc.subjectFonksiyontr_TR
dc.subjectİkili İşlemtr_TR
dc.subjectPropositiontr_TR
dc.subjectLogictr_TR
dc.subjectSettr_TR
dc.subjectRelationtr_TR
dc.subjectFunctiontr_TR
dc.subjectBinary Operationtr_TR
dc.titleOrta öğretimde cebirsel soyut kavramların gelişimi ve öğrenciler tarafından sınıflara göre algılarının karşılaştırılmasıtr_TR
dc.title.alternativeDevelopment of abstract terms at secondary school and comparing perceptions of students according to grade levelstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İlker ÖZŞINLAK.pdfYüksek Lisans Tezi409.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.