Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3118
Title: Orta öğretimde cebirsel soyut kavramların gelişimi ve öğrenciler tarafından sınıflara göre algılarının karşılaştırılması
Other Titles: Development of abstract terms at secondary school and comparing perceptions of students according to grade levels
Authors: Doğruöz, Semra
Özşınlak, İlker
Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Anabilim Dalı
Keywords: Önerme
Mantık
Küme
Bağıntı
Fonksiyon
İkili İşlem
Proposition
Logic
Set
Relation
Function
Binary Operation
Issue Date: 2014
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmada, 9. sınıfta verilen cebirsel kavramların 10, 11 ve 12. sınıflarda etkisi incelenmiştir. Bunun için kavramlar ilk 4 bölümde tanım ve temel özellikler üzeyinde verilerek 5. bölümde 9. sınıf düzeyinde bir cebir sınavı hazırlanarak bu Söke Yavuz Selim Anadolu Öğretmen Lisesi 9, 10, 11 ve 12. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Ayrıca aynı gruplara bir anket uygulaması yapılarak konuların anlaşılmayan kısımları ve sebepleri araştırılmıştır. Son olarak anket sonuçlarına göre sınıf düzeyinde karşılaştırmalar yapılarak çözüm önerilerinde bulunulmuştur.
In this study, the effect of the abstract terms at the 10th, 11th and 12th grade which are given at the 9th grade is studied. For this purpose, in the first 4 chapters we give definitions and basic properties and in the 5th chapter we gave an exam which is for all 9th, 10th, 11th and 12th in Soke Yavuz Selim Anatolian Teacher School in the 9th grade level. Also, a survey was done to know which parts are not understood and why it is not being understood. Finaly, advices of solutions were given acording to the results of the survey comparing the grades.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3118
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İlker ÖZŞINLAK.pdfYüksek Lisans Tezi409.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.