Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3110
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBaysan, Sultan-
dc.contributor.authorAlacahan, Gülser-
dc.date.accessioned2017-10-05T11:39:44Z-
dc.date.available2017-10-05T11:39:44Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3110-
dc.description.abstractBu çalışmada, Aydın ili Efeler ilçesine bağlı eski yerleşim birimlerinden biri olan Karahayıt'ta yaşayan insanların, yerel coğrafi bilgileri ortaya çıkarılmıştır. Yüzyıllardır süregelen, büyüklerin deneyim ve gözlemlerinden yararlanılmıştır. Yörede yaşayan insanların, iklimle ilgili bilgileri, rüzgâr yönü, halk takvimi, hava durumu tahmin şekli, zamanla ilgili kavramlar gibi coğrafi unsurların, kültürel ögeleri nasıl etkilediği gibi yerel coğrafi konular ele alınmış, yerel coğrafi bilgisi otantik öğrenmede ki yeri sorgulanmıştır. Çalışma nitel araştırma desenindedir. Veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış bireysel görüşme tekniği kullanılmıştır. Yerel coğrafi bilgisine ilişkin açık uçlu sorular Karahayıt'ta yaşayan 50 yaş üstü 253 kişiden 50 kişi (%19,8) ve ulaşılan bu bilgilerin kendilerinden sonraki nesile ne kadar aktarıldığını görmek amacıyla 10-13 yaş aralığındaki Dalama Ortaokulu'nda okuyan çocuk nüfusu içeren 20 cevaplayıcıya yöneltilmiştir. Görüşme verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi yapılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThis survey explains people's local geographical knowledge who live in old residential are, Karahayıt in Efeler district of Aydın. The experiences and observations of seniors were used for the research. In detail, knowledge of local people about climate, direction of wind, public calendar, the way of weather forecast, concept about time and effect of them on culture are explained. Also local geographical knowledge was questioned about how much it takes place in authentic learning. This research was studied as a qualitative research design and semi- structured interviews were used for capturing data. The questions about the local geographical knowledge were asked to 50 people of 253, over 50 years old first, then were asked to 20 children who are between 10- 13 years old and studying in Dalama Secondary School, to see how much this knowledge pass down. While analyzing the data of interviews, content analysis was used.tr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectYerel Coğrafi Bilgitr_TR
dc.subjectHalk Takvimitr_TR
dc.subjectHalk Meteorolojisitr_TR
dc.subjectKarahayıttr_TR
dc.subjectLocal Geographic Knowledgetr_TR
dc.subjectKarahayıttr_TR
dc.subjectAydıntr_TR
dc.subjectFolk (Public) Calendar Timetr_TR
dc.subjectAuthentic Learningtr_TR
dc.titleOtantik öğrenmede yerel coğrafi bilgi ve halk takvimitr_TR
dc.title.alternativeLocal geographical knowledge and public calender in authentic learningtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10129286.pdfYüksek Lisans Tezi1.81 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.