Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3106
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdemir, Yalçın-
dc.contributor.advisorOrçan Kaçan, Maide-
dc.contributor.advisorKoçyiğit, Sezai-
dc.contributor.authorCihan, Muhammer-
dc.date.accessioned2017-10-05T11:34:06Z-
dc.date.available2017-10-05T11:34:06Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3106-
dc.description.abstractBu araştırma anasınıfına devam eden 36-72 aylık çocukların sorun davranışları ile anne, baba tutumları ve öğretmenlerin kullandığı disiplin yöntemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini; 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Aydın ilinin Efeler ilçesinde bulunan anasınıflarındaki çocuklardan amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilmiş 200 çocuk oluşmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla; araştırmacı tarafından geliştirilen çocuk, anne, baba ve öğretmene yönelik bilgileri içeren "Genel Bilgi Formu", anne ve babaların çocuk yetiştirme tutumunu belirlemek amacıyla Boratav (2003) tarafından Türkçeye uyarlanan "Çocuk Yetiştirme Ölçeği", öğretmenlerin disiplin yöntemini belirlemek amacıyla Şimşek (2000) tarafından geliştirilen "Öğretmen Disiplin Anlayışı Ölçeği" ve çocukların sorun davranışlarını taramak için Kaner, Büyüköztürk, İşeri, Ak ve Özaydın (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan "Yenilenmiş Conners Anababa Derecelendirme Ölçeği" kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiye korelasyon analizi ile bakılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, anne-babanın çocuk yetiştirme tutumları olan (itaatkar, cezalandırıcı) alt boyutları ile çocuğun sorun davranışları (bilişsel problemler-dikkatsizlik, karşı gelme, hiperaktivite, sosyal problemler ve psikosomatik) alt boyutları arasında pozitif yönde ve anlamlı ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Anne-babanın çocuk yetiştirme tutumu (ilgili/yakın, demokratik/açıklayıcı) alt boyutları ile çocuğun sorun davranışları (bilişsel problemler-dikkatsizlik, karşı gelme, hiperaktivite, sosyal problemler ve psikosomatik) alt boyutları arasında negatif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu bulgularına ulaşılmıştır. Öğretmenin disiplin anlayışı alt boyutları (demokratik ve otoriter) ile sorun davranışları alt boyutları arasında anlamlı ilişki bulunamamıştır.tr_TR
dc.description.abstractThis study has been done to investigate the correlation between behavioral problems of 36-72 months children and parenting styles and teachers' use of disiplin methods. In this study relational survey method has been used. The study sample; In the 2015-2016 academic year in the district of Aydın Efeler for children in kindergarten it consists of 200 children selected by sampling method.In order to collect the data, "General Information Form" developed by researcher to collect information about child, mother, father and teacher; 'Child Rearing Questionnaire' developed by Boratav (2003) for determining parents' disciplinary methods; 'Teacher Discipline Opinion Scale" developed by Şimşek (2003) for determining the teachers' disciplinary methods and 'Conners Parent Ratıng Scale Long Form-Revısed' developed by Kaner, Büyüköztürk, İşeri, Ak, and Özaydın (2011) for measuring the children's behavioral problems have been used. Also, the correlation between variables have been analyzed with correlation analysis. As a result of analyses, it has been found that there exists a positive significant correlation between the mother's and father's parenting attitude (obedient, punitive) subscales and children's behavioral problems (cognitive problems-inattention, defiance, hyperactivity, social problems and psychosomatic). Also, a negative significant relationship has been found between the parenting styles of mothers and fathers (interested/close, democratic/explanatory) subscales and children's behavioral problems (cognitive problems-inattention, defiance, hyperactivity, social problems and psychosomatic) subscales. It has not been found significant correlation between subscales of behavioral problems and teacher discipline subscales (democratic and authoritarian).tr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectSorun Davranışlartr_TR
dc.subjectAnne ve Baba Çocuk Yetiştirmetr_TR
dc.subjectÖğretmen Disiplin Anlayışıtr_TR
dc.subjectBehavioral problemstr_TR
dc.subjectParenting Stylestr_TR
dc.subjectTeachers Disciplinary Approachtr_TR
dc.titleAnne-baba tutumları ve öğretmenlerin kullandıkları disiplin yöntemleri ile 36-72 ay çocukların sorun davranışları arasındaki ilişkilerin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAn i̇nvesti̇gati̇on of correlati̇on between parents atti̇tude towards behi̇voral problems of 36-72 month chi̇ldren and di̇sci̇pli̇ne methods used by teacherstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10129253.pdfYüksek Lisans Tezi1.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.