Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3103
Title: Atatürk döneminde Aydın'da eğitim (1928-1938)
Other Titles: Education in Aydın during the period of Atatürk(1928-1938)
Authors: Güneş, Müslime
Sevinç, Özkan
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı
Keywords: Aydın'da Eğitim
İlköğretim
Ortaokul
Halkevleri
Millet Mektepleri
Aydin
Elementary School
Middle School
Community Houses
Public Schools
Issue Date: 2016
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Cumhuriyet'in ilanından sonra milletimizi çağdaş uygarlık seviyesine yükseltmek için inkılap hareketleri başlatılmıştır. Bu inkılap hareketlerine o yıllarda çok ihtiyacımız vardı. Çünkü uzun yıllar böyle köklü değişiklikler yapılamamış, yapılmaya çalışılanlar ise yetersiz kalmıştır. Bu çalışmaların içinde eğitim unutulmamış ve eğitimin gelişemesi içn de gerekenler yapılmıştır. Bu dönem eğitim sisteminin temelinde; bilgisizliği ortadan kaldırmak, çağdaş düşünen insanlar yetiştirmek, aklını ve bilgisini kullanan, bilimin ve teknolojinin yol göstericiliğinde ilerleyecek "fikri hür, vicdanı hür ve irfanı hür" bireyler yetiştirmek, Cumhuriyet ideallarine uygun ve yeni kurulan Cumhuriyeti ilelebet yaşatacak nesillerin yetiştirilmesi ve Türk Milletinin çağdaş uygarlık seviyesinde hak ettiği yeri almasını sağlayacak bireyler yetiştirerek, ulus-devlet kurma sürecinde, yeni toplumu oluşturmak ve yeni toplumun ihtiyaçlarına ve değerlerine uygun insan yetiştirmek yer almaktadır. Çünkü ulus-devlet kurma sürecinde, yeni toplumu oluşturmak için sosyal, ekonomik, politik ve kültürel dönüşümler yaşanmış, geleneksel değerlere göre düzenlenen toplum ve kültürden modern batılı bir topluma geçiş amaçlanmıştır. Bu geçişte sistemin gerektirdiği insanı yetiştirecek kurum olarak eğitim görülmüştür. Bu yıllarda ülkemizde eğitim-öğretimi geliştirmek için mevcut kurumlar tamir edilmiş, yeni eğitim kurumları açılmış ve öğretmenler konusunda düzenleme yapılmıştır. Örgün eğitime çok önem verilmiş ilkokul, ortaokul ve lise konularında önemli gelişmeler sağlanmıştır. Halk eğitimine ise ayrı bir önem verilerek, örğün eğitimden mahrum kalan vatandaşların eğitimi için Millet Mektepleri, Halkevleri ve Halkodaları kurularak vatandaşlarmızın ihtiyaçları karşılanmıştır. Yüksek Lisans tezi olarak hazırlanan bu çalışmada 1928-1938 yılları arasında Türkiye'de eğitim alanında yaşanan gelişmeler önce genel olarak ele alınmış ve sonrasında Aydın'da yapılan çalışmalar ile birlikte değerlendirilmiştir
After the proclamation of the Republic of reform movements to raise our nation to the level of contemporary civilization it has been initiated. In those years, so we need this reform movement. Because for many years it has not made such drastic changes, while those who remained poor attempted. Studies in the field of education are also included in these reforms is an important place. On the basis of this period, the education system; To eliminate illiteracy, to train people who think contemporary, using the intelligence and knowledge, science, and will proceed under the guidance of technology, "the idea of freedom, conscience free and lore of the free" to educate individuals on the Republican ideal of the proper and the newly established Republic of cultivating the next generation will live forever and the Turkish nation of contemporary civilization level It will allow the individuals to take its rightful place cultivates, in the process of building the nation-state is located to create a new society and to train people in accordance with the new society's needs and values. Because in the process of establishing a nation-state, to create a new society of social, economic, political and cultural transformations took place, aimed at moving towards a modern western society to society and culture, organized according to traditional values. This transition has been seen as a training institution to train people as required by the system. This year in our country has been repaired existing institutions to improve education, new educational institutions were opened and made arrangements for teachers. Formal training given primary importance, significant progress has been achieved in middle and high school subjects. If a particular importance given to public education, the National School for the education of deprived citizens of braided education, Community Centres and Halkoda by establishing vatandaşlarmız's needs were met. Master's thesis prepared as discussed in this study between the years 1928-1938 as the general developments in the field of education in Turkey before and after the Aydin province are evaluated together with the work done in private.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3103
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10128849.pdfYüksek Lisans Tezi1.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.