Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3101
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorArmağan, Ece-
dc.contributor.authorErdem, Kübra-
dc.date.accessioned2017-10-04T13:43:11Z-
dc.date.available2017-10-04T13:43:11Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3101-
dc.description.abstractGünümüz dünyasında alışveriş olgusu insanların günlük hayattaki tutumlarını biçimlendirmektedir. Tüketiciler, ihtiyaçlarını karşılayabilmek, beğenilmek, sosyalleşmek, zaman geçirmek, eğlenmek, farklı olmak, saygınlık kazanmak veya aidiyet duygusunu sağlamak veya ürünlerin fiyatının uygun, iyi kalitede olması gibi çok çeşitli sebeplerden dolayı alışverişe yönelmektedirler. Tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamak pazarlama sürecine önemli katkı sağlamaktadır. Bu amaçla geliştirilen ve tüketicilerin satın alma kararlarını belirli tarzlara göre verdikleri varsayımına dayanan Tüketici Satın Alma Tarzları (Tüketici Tarz Envanteri TTE), güçlü bir ölçüm aracı olarak kabul edilmektedir. Çalışmada, önceki çalışmalarda Türkçe’ye çevrilmiş olan TTE ölçeği, aslına uygun biçimde kullanılarak bir alan araştırması gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda önce tüketim kavramı ve alışveriş olguları tanımlanmış, daha sonrada konuya ilişkin tüketici davranışlarını etkileyen faktörler üzerinde durulmuş tüketicilerin satın alma karar süreçleri ile satın alma tarzlarına değinilmiştir. Çalışmanın sonraki bölümünde yapılan araştırması sonuçlarına yer verilmiştir. Aydın’daki 400 tüketici üzerinde yapılan araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin sosyo-demografik özellikleri, genel alışveriş alışkanlıkları ile satın alma tarzları arasında anlamlı ilişkiler tespit edilmiştirtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectTüketimtr_TR
dc.subjectTüketici Davranışıtr_TR
dc.subjectSatın Alma Tarzlarıtr_TR
dc.titleTüketicilerin demografik özellikleri ile satın alma tarzları arasındaki ilişki: Aydın ilindeki tüketiciler üzerine bir araştırmatr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10128862.pdfYüksek Lisans Tezi1.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.