Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3099
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYalın Uçar, Meltem-
dc.contributor.authorAktaş, Nilgün-
dc.date.accessioned2017-10-04T13:41:11Z-
dc.date.available2017-10-04T13:41:11Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3099-
dc.description.abstractAraştırmada, lise öğrencilerinin dışsal motivasyon kaynaklarını (aile desteği ve sınıf ortamı etkisi) kullanıp kullanmadıkları, karar verme stratejilerinin neler olduğu ve dışsal motivasyon kaynakları ile karar verme stratejileri arasında bir ilişki olup olmadığı anlaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmada, Öğrencilere Yönelik Motivasyon Kaynakları Anketi ve Ergenlerde Karar Verme Stratejileri Ölçeği kullanılarak var olan durum betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, İzmir ilinin Konak ve Buca İlçelerinde 488 öğrenci ile yürütülmüş ve elde edilen veriler SPSS 23 paket programında analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, Fen Lisesi öğrencilerinin, ailelerinden aldıkları destek ile sınıf ortamı koşullarına göre motivasyon süreçlerini kullandıkları görülürken, Anadolu Meslek Lisesi öğrencilerinin ise sözü edilen dışsal motivasyon kaynaklarını kullanmadıkları görülmektedir. Lise öğrencilerinin karar verme süreçlerinden, "öz saygı" ve "ihtiyatlı seçicilik" stratejilerini kullanma sıklıkları, Anadolu Lisesi öğrencilerinde üst düzeyde iken Fen Lisesi öğrencilerinin, sözü edilen süreçleri kullanma sıklıkları düşük düzeyde gözlemlenmiştir. Karar verme sürecinde, erkek öğrencilerin, "öz saygı" ve "umursamazlık" düzeyleri kızlara göre daha yüksek iken, kız öğrencilerin "panik" düzeylerinin daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractIn research, high school students' intrinsic motivation resources which are extrinsic motivation resources (parent support, learning environment effect) effective; also what decision making strategies are; whether between extrinsic motivation resources and decision making strategies are relation which is tried to understand. In study, using the Sources of Motivation for Students Questionaire' and 'Adolescent Decision Making Questionaire', existing situation is tried to be described. In Research is studied with 488 student in İzmir province Konak and Buca district; and obtained data is analyzed using SPSS package version 23. Result of the study, that science high school students using motivation process, according to parent support and learning environment conditions but anatolian high school students don't use the motivation resources determined. "Decision making" process, frequency of using self esteem and vigilance strategies, just as anatoian high school students' level is reached high level but science high school students' frequency of using the process is low level is reached is understood. İn the decision making process, male students' self esteem and complaceny levels are high than female students; female students' panic levels are more than higher determined.tr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDışsal Motivasyontr_TR
dc.subjectMotivasyon Kaynaklarıtr_TR
dc.subjectKarar Verme Stratejileritr_TR
dc.subjectLise Öğrencileritr_TR
dc.subjectExtrinsic motivationtr_TR
dc.subjectMotivation Resourcestr_TR
dc.subjectDecision Making Strategiestr_TR
dc.subjectHigh School Studentstr_TR
dc.titleLise öğrencilerinin motivasyon kaynakları ve karar verme stratejileritr_TR
dc.title.alternativeMotivation resources and decision making strategies of high school studentstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10127202.pdfYüksek Lisans Tezi958.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.