Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3098
Title: İlkokul matematik derslerinde şarkı kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve sözcük dağarcığı üzerindeki etkisi
Other Titles: The effect of using songs on the student's academic success, attitude and vocabulary in primary school maths lessons
Authors: Öksüz, Cumali
Tan, Nilüfer
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı
Keywords: İlkokulda Matematik Öğretimi
Şarkı
Başarı
Tutum
Sözcük Dağarcığı
Mathematics Instruction In Primary School
Songs
Vocabulary Sets
Achievement
Attitudes
Issue Date: 2016
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı, ilkokul ikinci sınıf matematik derslerinde şarkı kullanılmasının öğrencilerin başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına, derse yönelik tutumlarına ve matematiksel sözcük dağarcığına etkisini incelemektir.Araştırmada nicel araştırma metodu ve bu metodun içerisinde yer alan ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, İzmir ilinde yer alan bir devlet ilkokulunda 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 2. sınıf öğrencilerinden deney (N=25) ve kontrol grubu (N=25) olarak belirlenmesi ile toplam 50 kişiye uygulanmıştır. Araştırma sürecinde ''Doğal Sayılarla Çarpma İşlemi'' konusu, deney grubunda müfredata uygun öğretimin yanı sıra araştırmacı tarafından bestelenen şarkıların kullanımıyla işlenirken, kontrol grubunda ise şarkı kullanılmamış ve geçerli müfredat ile işlenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ve Petek Aşkar (1986) tarafından geliştirilen tutum ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin uygulama sonundaki matematiksel sözcük dağarcığını belirleyebilmek için öğrencilere hikayeler yazdırılmıştır. Elde edilen verilerin analizi; SPSS 15.0 programında yapılmıştır. Araştırma sonucunda; 'Doğal Sayılarla Çarpma' konusu kavratılırken şarkı kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarının artmasında ve konuya ilişkin bilgi düzeyinin kalıcılığında anlamlı bir etkisinin olduğu görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumları ve matematiksel sözcük dağarcığı gelişiminde de deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.
The aim of this study is to analyze the effect of using songs in primary school mathematics lessons on students' achievement, attitudes towards mathematics and their mathematical vocabulary sets.Quantitative research method and correspondingly pre-test post-test semi experimental design was used in the study. The study was conducted with 50 2nd grade students included in experimental (N=25) and control (N=25) groups, in public schools in 2015-16 academic year in İzmir. During the study, the subject of "Multiplication in Counting Numbers" was instructed via the songs composed by the researcher in experimental group and normal instruction was used in control group. For data collection achievement test developed by the researcher and attitude test by Peter Aşkar (1986) were used. Also, students were made to write stories to determine mathematical vocabulary sets of the students at the end of the study. Data were analyzed by SPSS 15.0. For the results of study, it was seen that using songs in the instruction of "Multiplication in Counting Numbers" has significant effect on students' achievement and permanence of acquired knowledge. Furthermore, there found a significant difference on behalf of experimental group in students' attitudes towards mathematics and development of mathematical vocabulary sets.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3098
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10128654.pdfYüksek Lisans Tezi3.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.