Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3028
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSaracaloğlu, Asuman Seda-
dc.contributor.authorYakacı, Didem-
dc.date.accessioned2017-07-18T12:20:02Z-
dc.date.available2017-07-18T12:20:02Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3028-
dc.description.abstractAraştırma kapsamında 2013-2014 ve 2014-2015 eğitim öğretim yıllarında güz ve bahar dönemi uygulanan TEOG matematik testlerindeki 80 sorunun tamamı ve bu sorularla ilgili 52 kazanım, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi çerçevesinde incelenmiştir. Böylece TEOG matematik testi sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi ve öğretim programı kapsamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma verileri, nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ve öğretmen-öğrenci görüşmeleri yoluyla elde edilmiştir. Dokümanlar, Milli Eğitim Bakanlığı'nın elektronik sayfalarından, görüşme verileri de araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formlarından elde edilmiştir. Dokümanlardan ve görüşmelerden elde edilen veriler, nitel analiz yöntemlerinden olan betimsel analiz yolu ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, TEOG 2013-2014 ve 2014-2015 matematik sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi çerçevesinde alt bilişsel basamaklara yığıldığı, değerlendirme ve yaratma basamağında soru bulunmadığı görülmüştür. Sınav sorularının, öğretim programının kazanımları açısından paralellik gösterdiği ancak eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini ölçmediği ortaya çıkmıştır. Bu durum, matematik öğretim programının genel amacı ile örtüşmediğini ortaya koymaktadır.tr_TR
dc.description.abstractResearch under the 2013-2014 and 2014-2015 academic year in the fall and spring semesters of the 80 problems in applied mathematics teoge and won all 52 tests on these questions were examined in the framework of the Revised Bloom Taxonomy. Thus the renewed TEOG math test questions Bloom Taxonomy and training program was aimed at determining the scope . Research data were obtained through qualitative research methods and document review of the student-teacher interviews. Docs, electronic page of the Ministry of Education , interview data were also obtained from semi-structured interview form prepared by the researchers. The data obtained from documents and interviews were analyzed with descriptive analysis of the ways in which qualitative analysis. As a result, TEOG 2013-2014 and 2014-2015 math question Revised Bloom Taxonomy as stacked to lower cognitive levels within the framework of the evaluation and creation stage has seen that question . Exam questions , which paralleled gains in terms of the curriculum , but it turned out that measurement of critical and creative thinking skills. This reveals not coincide with the general objectives of the mathematics curriculum.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectYenilenmiş Bloom Taksonomisitr_TR
dc.subjectTemel Eğitimden Ortaöğretime Geçiştr_TR
dc.subject8.Sınıf Matematik Öğretim Programıtr_TR
dc.subjectRevised Bloom Taxonomytr_TR
dc.subjectThe Transition From Basic to Secondary Educationtr_TR
dc.subjectGrade 8 Mathematics Curriculumtr_TR
dc.titleTEOG sınavlarındaki matematik sorularının yenilenmiş bloom taksonomisi ve öğretim programına göre değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeEvaluation of math questions in TEOG exams according to renovated bloom taxonomy and curriculumtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim, Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Programıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10122822.pdfYüksek Lisans Tezi1.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.