Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3026
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorElitok Kesici, Ayşe-
dc.contributor.authorAkın, Ayşe-
dc.date.accessioned2017-07-18T12:18:48Z-
dc.date.available2017-07-18T12:18:48Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/3026-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; yaratıcı drama yönteminin, lise 12. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki "Sanat" ve "Turizm" üniteleriyle eleştirel düşünme eğilimine, yansıtıcı düşünme düzeyine ve İngilizce dersine yönelik tutumlarına etkisini araştırmaktır. Çalışma, ön test, son test kontrol gruplu yarı deneysel desen modelinde tasarlanmıştır. Araştırma, lise 12. sınıfta okuyan 37 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu öğrencilerin 18'i deney grubunu, 19'u kontrol grubunu oluşturmaktadır. İngilizce dersi "Sanat" ünitesi 4 hafta ve "Turizm" ünitesi 4 hafta olmak üzere toplam 8 hafta (32 ders saati) süresince; deney grubunda araştırmacının yaratıcı drama yöntemine göre hazırladığı ders planları kullanılarak uygulama sınıfının kendi öğretmeni ile, kontrol grubunda ise mevcut ders kitabındaki ders planları kullanılarak aynı öğretmen ile mevcut öğretim programına göre işlenmiştir. Veri toplama aracı olarak, her iki gruba uygulama öncesi ve sonrası Eleştirel Düşünme, Yansıtıcı Düşünme Tutum Ölçekleri uygulanmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen veriler SPSS programına girilmiş ve bu verilere ait ortalama, standart sapma, frekans ve yüzde değerleri betimlemeli istatistikle analiz edilmiştir. Araştırma problemlerinin çözümü için iki yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan deneysel çalışmada yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin tutum ve yansıtıcı düşünme düzeylerinde olumlu bir fark olduğu belirlenmiştir. Ancak öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerinde bir fark olmadığı anlaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractAim of this study is to research about the effect of creative drama method on the 12th grade students' critical thinking disposition, reflective thinking level and on their attitude towards English course with in the units of "Art" and ''Tourism'' in English course. The study was designed in quasi-experimental pattern model with pretest posttest control group. The study was conducted with 37 students studying in the 12th grade. 18 of these students were assigned as treatment group, and 19 of them were assigned as control group. Each unit was taught during four weeks and in total 8 weeks (32 course hours) in the treatment group by using the lesson plans prepared by the researcher in accordance with creative drama method while in the control group by using the lesson plans of present course books applied by the same teacher according to the current teaching method. As data collection tools; the questioneries of Critical Thinking, Reflective Thinking and Attitude were conducted in both groups before and after the application. Data obtained from data collection tools were typed in SPSS program, and mean, standard deviation, frequency and percentage values of the data were analyzed with descriptive statistics.(ANOVA) In this experimental study, statistically significant difference was seen between reflective thinking and the average attitude of the treatment group students to whom creative drama method was applied was applied in favour of the treatment group. However, it was seen that there is no statistically significant difference between critical thinking disposition of the students.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectYaratıcı Dramatr_TR
dc.subjectYansıtıcı Düşünmetr_TR
dc.subjectEleştirel Düşünmetr_TR
dc.subjectYabancı Dil Öğretimitr_TR
dc.subjectTutumtr_TR
dc.subjectCreative Dramatr_TR
dc.subjectReflective Thinkingtr_TR
dc.subjectCritical Thinkingtr_TR
dc.subjectForeign Language Educationtr_TR
dc.subjectAttitudetr_TR
dc.titleYabancı dil öğretiminde yaratıcı drama yöntemi kullanımının lise 12. sınıf öğrencilerinin eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerine ve öğrencilerin yabancı dil öğrenme tutumlarına etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe usage of creative drama method in teaching foreign languages, impact on critical, reflective thinking skills and the attitude foreign language learning of 12. grade students in high schooltr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim, Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Programıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10117047.pdfYüksek Lisans Tezi1.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.