Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3021
Title: Sınıf öğretmenlerinin sanal manipülatiflere ilişkin görüşleri
Other Titles: Opinions of primary teachers regarding virtual manipulatives
Authors: Yazıcı, Ersen
Uzundağ, Kadriye
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı
Keywords: Sanal manipülatif
Matematik öğretimi
Öğretmen görüşü  
Virtual manipulatives
Math education
Teacher's opinion
Issue Date: 2016
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Sanal manipülatiflerin, ilkokul öğrencilerinin, kavramları daha iyi anlama, kavramlar üzerinde yorum yapabilme ve kavramları problem çözmede kullanabilme yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olduğu varsayılmaktadır. Matematik öğretiminde sanal manipülatiflerin etkili olabilmesi için, öğretmenlerin uygun manipülatifleri seçebilmeleri ve bunları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerine sahip olmaları gerekmektedir. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin sanal manipülatiflere ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma tarama modelinde olup, betimsel bir nitelik taşımaktadır. Sınıf öğretmenlerinin sanal manipülatiflerden haberdar olma, sanal manipülatifleri kullanma durumlarını, sanal manipülatiflere ilişkin görüşlerini belirlemek için anket uygulanmıştır. Betimsel analizler yoluyla elde edilen bulguları desteklemek amacıyla, sanal manipülatifleri kullandığını ifade eden öğretmenlerden 3'ü ile görüşmeler yapılmış ve sonuçlar rapor edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde SPSS (18.0) istatistik programı kullanılmıştır. Söz konusu program kullanılarak frekans dağılımları ile yüzdelere ulaşılmış, değişkenler arasındaki ilişkilerin ölçülmesinde ki-kare analizi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan 278 öğretmenden 254 tanesinin matematik öğretiminde sanal manipülatifleri kullanmadıklarını tespit edilmiştir. Öğretmen görüşlerinin alınması için yapılan yarı yapılandırılmış görüşme formu sonucunda ulaşılan bulgular üzerinden yorumlar yapılmıştır.
The general assumption is that virtual manipulatives help to improve the primary school students' abilities to understand the concepts better, comment on them and to use them in the process of solving problems. If virtual manipulatives are to be effective on match teaching, teachers must choose the appropriate virtual manipulatives and must have the ability of using them effectively. In this respect, the aim of this research is to examine the opinions of primary teachers on virtual manipulatives. The research is scanning model type and has a descriptive property. A survey was made to detect the classroom teachers' opinions on virtual manipulatives, their awareness about them, and their situation of using them. To support the findings obtained by descriptive analyses, interviews were made with three of the teachers who mentioned using virtual manipulatives and the results were reported. SPSS (18.0) statistics programme was used for analyzing the research data. By using the mentioned programme, percentages were obtained with frequency distribution; chi-square analysis was used to measure the relation between the variables. The findings revealed that from the 278 teachers that attended the research, 254 of them weren't using virtual manipulatives while teaching mathematics. Comments were made through the findings that were reached as the result of semi-structured interview form that was used to get the teachers' opinions.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3021
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10118392.pdfYüksek Lisans Tezi1.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.