Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/3013
Title: İlköğretim 7.sınıf öğrencilerinin inovasyon becerilerinin değerlendirilmesi
Other Titles: Evaluation of innovation skills of 7th grade primary school students
Authors: Aladağ, Elif
Akkaya, Dilek
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı
Keywords: İnovasyon
İnovasyon Eğitimi
Sosyal Bilgiler
İnovasyon Becerisi
Issue Date: 2016
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı: ilköğretim öğrencilerinin inovasyon beceri düzeylerini belirlemektir. Araştırmada ilköğretim 7. Sınıf öğrenilerinin inovasyon becerilerinin belirlenmesi hedeflenmiştir. Araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak 11 sorudan oluşan kişisel bilgi formu ve inovasyon ölçeği kullanılmıştır. Gençler için inovasyon becerisi ölçeği (Chell ve Athayde, 2009) Türkçe'ye çevrilmiş ve geçerlik güvenirlik çalışması yapılmıştır. Ölçeğin güvenirlik değerleri Cronbach Alpha katsayısı ile ölçülmüş ve 0,86 bulunmuştur. Geçerliği için doğrulayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Dil geçerliği için ise çeviri-geri çeviri tekniğinden faydalanılmıştır. Ölçek 31 maddeden oluşmaktadır ve beşli likert tarzındadır. Inovasyon ölçeği Yaratıcılık, Liderlik, Enerji, Öz-Yeterlilik ve Risk Eğilimi olmak üzere beş alt boyutta incelenmiştir. Veriler Aydın ili Efeler ilçesinde 2013-2014 eğitim-öğretim yılında merkez okullarda eğitim gören 7. sınıf öğrencilerinden 3069 öğrenciden 608 'ine veri toplama aracı uygulanarak elde edilmiştir. Katılımcılar tesadüfi olarak seçilmiştir. Verilerin analizinde Frekans Dağılımları, t Testi ve Varyans Analizi ve Post Hoc testlerinden Scheffe testi analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların inovasyon beceri düzeyleri demografik özelliklere göre kıyaslandığında cinsiyet ve sınıf mevcudu bakımından anlamlı bir farklılık belirlenmiştir. İnovasyon ölçeği anketi sonuçlarına göre alt boyut ortalamalarından en yükseği Enerji alt boyutuna, en düşük ortalama ise Liderlik alt boyutuna ait bulunmuştur. İnovasyon ölçeği alt boyutlarında kardeş sayısı, maddi durum, hayatının büyük bir kısmını geçirdiği yer ve baba mesleğine göre farklılık göstermemiş fakat cinsiyet, anne mesleği, anne-baba eğitim durumu, ailedeki çocuk sırası, sınıftaki öğrenci sayısına göre anlamlı farklılık görülmüştür. Elde edilen bulguların alanyazına katkıda bulunacağı ve bundan sonraki çalışmalar için veri oluşturacağı düşünülmektedir.
The purpose of this research is to determine the innovation skills of elementary school students. This study aims to determine the innovation skills of 7th grade students. The study was designed in the survey model. Data was collected utilizing a questionnaire consisting of 11 questions for personal information and the innovation scale. The innovation ability scale for Youth (Chell and Athay, 2009), was translated into Turkish and validity and reliability studies were done. The reliability of the scale was measured via Cronbach's alpha coefficient and was found as 0.86. For validity, confirmatory factor analysis was performed. The validity for language has benefited from the translation-back translation technique. The scale consists of 31 items and is in five-point Likert-type. The innovation scale was examined in five dimensions; Creativity, Leadership, Energy, Self-Efficacy and Risk Tendency. Data were obtained from 608 7th grade students out of 3069 in total in Efeler, the central district in Aydın, in the academic year of 2013-2014. Participants were randomly selected. To analyze the data; Frequency distributions, t-test and ANOVA test and Scheffe post hoc analysis of the test have been used. As a result of the study, according to the innovation skill levels compared with demographic characteristics of the participants, a significant difference was affected only by gender. According to the innovation scale questionnaire results, the highest of the sub-dimension average was that of the Energy sub-dimension, and the lowest average was found to be the Leadership sub-dimension. Within the sub-dimensions, the innovation scale did not vary according to the number of siblings, the place where a large part of life spent, parents' occupations; however, a significant difference was seen according to the gender, mother's occupation, parents' educational level, the number of the children in the family, financial status and the number of students in the class. The obtained results will contribute to the literature and may constitute data for subsequent studies.
URI: http://hdl.handle.net/11607/3013
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10123053.pdfYüksek Lisans Tezi1.38 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.