Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2990
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorEskin, Mehmet-
dc.contributor.authorAlpay, Ünal-
dc.date.accessioned2017-07-12T11:58:58Z-
dc.date.available2017-07-12T11:58:58Z-
dc.date.issued2015-
dc.date.submitted2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2990-
dc.description.abstractBu çalışmada benlik kurguları ile intihar davranışları ve sosyal sorun çözme becerileri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Ayrıca özerk, ilişkisel ve özerk-ilişkisel benlik kurguları olan bireylerin intihar davranışları ve bu ilişkide sosyal sorun çözme becerilerinin etkileri araştırılmıştır. Araştırma örneklemi Adnan Menderes Üniversitesi Fen-Edebiyat ve Eğitim Fakültelerinin farklı bölümlerinde öğrenim görmekte olan, çalışmaya katılmaya gönüllü, 564 kadın, 266 erkek toplam 830 öğrenciden oluşmuştur. Yapılan analiz sonucunda özerk benlik kurgusuna sahip katılımcıların intihar girişimi ve düşüncesi açısından yüzde dağılımlarının daha yüksek olduğu, bununla birlikte en düşük yüzde dağılımlarının ilişkisel benlik kurgusuna sahip olan katılımcıların olduğu bulunmuştur. Sosyal sorun çözme becerilerinin intihar düşünceleri olan ve girişiminde bulunan bireylerde düşük düzeyde olduğu, sosyal sorun çözme becerileri yüksek olan bireylerin özerk benlik kurgusu ölçek puanlarının anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Benlik kurgularıyla sosyal sorun çözme becerileri düzeyi arasında ilişki olduğu bulunmuştur. Hem benlik kurgularının hem de sosyal sorun çözme becerilerinin intihar davranışı üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir etkiye sahip olduğu bulunmuştur.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to investigate the relationship of self-construal with suicidal behaviors and problem solving skills. Additionally, the suicidal behaviors of the individuals having autonomous, relational and autonomous-related self-construal and the effects of the social problem solving skills on this relationship have been examined. Research sample consists of 830 voluntary students (564 women, 266 men) from the different departments of Adnan Menderes University. The findings of the analyses showed that the individuals having suicidal ideation, suicidal attempt and suicidal behaviors have higher scores in autonomous-self construal area. Whereas, students who do not have any suicidal ideation, suicidal attempt or behaviors have higher scores in related-self construal area. Findings also showed that students who have suicidal ideation and attempts have lower social problem solving skills. Individuals who have autonomous self-construal have higher social problem solving skills than the ones who have related self-construal. Findings also showed that a relationship between self-construal and social problem solving skills. In conclusion, both of the self-construal and social problem solving skills have a statistically significant effect on suicidal behavior.tr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBenlik kurgusutr_TR
dc.subjectİlişkisel benliktr_TR
dc.subjectİntihartr_TR
dc.subjectÖzerk benliktr_TR
dc.subjectÖzerk-ilişkisel benliktr_TR
dc.subjectSosyal sorun çözme becerisitr_TR
dc.subjectSelf-construaltr_TR
dc.subjectAutonomous selftr_TR
dc.subjectRelated selftr_TR
dc.subjectAutonomous-related selftr_TR
dc.subjectSuicidetr_TR
dc.subjectSocial problem solvingtr_TR
dc.titleBenlik kurgularının intihar ve sorun çözme becerileriyle ilişkisitr_TR
dc.title.alternativeThe relationship of self-construal with suicide and problem solving skillstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikiyatri Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ünal ALPAY_yl tezi.pdfYüksek Lisans Tezi3.7 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.