Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2986
Title: Fen bilimleri dersi öğretmenlerinin bilimsel argümantasyon sürecini sınıflarında kullanma düzeylerinin ve argümantasyona yönelik farkındalıklarının belirlenmesi
Other Titles: Determination of applying levels of argumentation process and awareness of argumentation by science teachers in classes
Authors: Aktamış, Hilal
Özcan, Rıdvan
Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı
Keywords: Fen eğitimi
Argümantasyon
Fen öğretmeni
Science education
Argumentation
Science teacher
Issue Date: 2016
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacı Fen Bilimleri dersi öğretmenlerinin sınıf ortamında argümantasyon sürecini hangi düzeyde kullandığının ve argümantasyona yönelik farkındalıkların belirlenmesidir. Bu araştırmada nitel bir araştırma modeli olan durum çalışması kullanılmıştır. Bu çalışma 2014-2015 Eğitim Öğretim Yılı'nda Ege Bölgesi'ndeki bir ilde; 2'si il merkezi, 2'si ilçe merkezi ve 2'si köyde olmak üzere 6 gönüllü fen bilimleri dersi öğretmeninin oluşturduğu katılımcı grup ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında geliştirilen 24 maddeden oluşan öğretmenlerin argümantasyon kullanımını belirlemeye yönelik ders gözlem formu ve 13 maddeden oluşan argümantasyona yönelik görüşme formu araştırmanın veri toplama araçlarıdır. Araştırmada fen bilimleri öğretmenleri her biri 8 saat, toplamda 48 saat gözlenmiştir. Araştırma sonucunda, fen bilimleri öğretmenlerinin sınıf ortamında argümantasyonu yaygın olarak kullanmadıkları görülmüştür. Bu durum okulun bulunduğu yerleşim bölgesine göre bir farklılık oluşturmamaktadır. Öğretmenlerin mesleki deneyiminin de argümantasyonun uygulanmasında büyük farklar oluşturmadığı gözlenmiştir. Yapılan görüşmeler sonucunda öğretmenlerin bir çoğunun argümantasyon, argümantasyonda yer alan kavramlar ve argümantasyonda kullanılan etkinliklerle ilgili olarak yeterli farkındalığa sahip olmadığı görülmüştür.
Aim of this research is determining in which level science teachers use argumentation in classroom environment and their awareness about argumentation. In this research qualitative case study is used. This study has been carried out within 2014 – 2015 academic year in a province in Aegean Region with a participating group that consists of 6 volunteer science teachers, two of them from urban area, the other two from a district and the last two teachers from rural area. The class observation form which is consisted of 24 items used for determining teachers' using argumentation and the 13 item interviewing form for argumentation, these two forms are developed on the scope of the study are the data collection tools of this research. In the research each teacher is observed for 8 hours, 48 hours in total. At the end of the research it is seen that science teachers do not generally use argumentation in common. There is no connection between this situation and the area which is the school located. It is observed that teachers' experience does not make any real difference in applying argumentation. In the light of the interviews it is seen that most of the teachers do not have any real awareness about argumentation, the concepts in argumentation and the activities used in argumentation.
URI: http://hdl.handle.net/11607/2986
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rıdvan ÖZCAN.pdfYüksek Lisans Tezi2.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.