Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2945
Title: Sınıf öğretmenlerinin bilimin doğasına yönelik görüşleri: Söke ilçe örneği
Other Titles: Classroom teachers opinions for the nature of science: Söke town example
Authors: Özenoğlu Kiremit, Hatice
Akgün, Zelal
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı
Keywords: Bilimin Doğası
Bilimin Doğasının Öğretimi
Sınıf Öğretmenleri
Nature of Science
Nature of Science Teaching
Classroom Teachers
Issue Date: 2016
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenlerinin bilimin doğasına ilişkin görüşlerini belirlemek ve bu görüşlerin çeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğini tespit etmektir. Araştırmada nitel ve nicel araştırma desenlerinin bir arada kullanıldığı karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim- öğretim yılında Aydın İli Söke ilçesindeki ilkokullarda görev yapan 321 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcıların görüşlerini belirlemek amacıyla Özgelen (2013) tarafından geliştirilen 11 alt boyut ve 30 önermeden oluşan 4'lü ölçeklendirmeli "Bilimin Doğası Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarını derinleştirmek amacıyla 32 sınıf öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Nicel verilerin analizinde Statistical Package for the Social Sciences (SPSS 20.0) programı kullanılmıştır. Verilerin parametrik veya parametrik olmadığını belirlemek için verilere Kolmogorov Smirnov Testi uygulanmıştır. Test değerleri 0,05'den küçük olduğu için parametrik olmayan test yöntemleri kullanılmıştır. Gruplar arası karşılaştırma için Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri kullanılmıştır. Nitel veriler betimsel analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Analizler sonucunda sınıf öğretmenlerinin bilimin doğasına ilişkin görüşleri ile mezun oldukları eğitim kurumları, okullarındaki laboratuvar durumları ve okullarının eğitim öğretim faaliyetlerini sürdürme sürelerinde anlamlı farklılıklar gösterdiği diğer değişkenlerde ise farklılık göstermediği görülmüştür.
The purpose of this study is to see classroom teachers' views on nature of science and if these opinions changing or not, when affected by variables. In this research, mixed research method, which used a combination of qualitative and quantitative designs, is used. The research samples consist the three hundred twenty one classroom teachers who worked in Söke, Aydın during the 2014-2015 academic year. "Nature of Science Measure" which is developed by Özgelen (2013) and comprises of eleven sub-dimensions and thirty propositions and quadruple scalings is used to determine the participants views. Made semi-structured interviews with the thirty-two classroom teachers to deepen the research results. To analyse data Statistical Package For the Social Sciences (SPSS 20.0) schedule is used. Also Kolmogorov Smirnov test is used to see if the datas parametric or not parametric. Not parametric test methods are used because the test values are lower than 0,05. For comparison between groups Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis H tests are used qualitative datas analyzed with descriptive analysis. In the result of analysis, it has been seen that classroom teachers' view about nature of science showed understandable differences in schools they graduated,lab conditions in these schools and the academic periods of these schools,on the other varieties didn't show any difference.
URI: http://hdl.handle.net/11607/2945
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10092807.pdfYüksek Lisans Tezi1.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.