Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/289
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDemir, Gülsen-
dc.contributor.authorAkgül, Ali Erdem-
dc.date.accessioned2015-06-17T11:58:10Z-
dc.date.available2015-06-17T11:58:10Z-
dc.date.issued2006-01-01-
dc.identifier.urihttp://194.27.38.21/web/catalog/info.php?idx=49998495&idt=1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/289-
dc.description.abstractBu çalışmada günümüzün güncel konularından olan popüler kültür olgusu ile onun kitle iletişim araçlarından televizyon ile olan ilişkisi ele alınmıştır. Gündelik hayatın her alanında göze çarpan ve özellikle iş dışı zamanda insanları eğlendirmeye dönük olan popüler kültür ile en etkin, yaygın kitle iletişim aracı olan televizyon ilişkisi üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. Çalışma konusu, beş bölümde ele alınmıştır. Birinci bölümde, çalışmanın metodolojisi açıklanmıştır. kinci bölümde, popüler kültür kavramı ve onun yakından ilişkili olduğu kavramlar tanımlanmış, temel özellikleri belirtilmiştir. Popüler kültür gündelik yaşamın kültürüdür. Popüler kültür genelde çalışma hayatının dışında yer alan faaliyetleri kapsamaktadır ve insanları eğlendirmeye yöneliktir. Popüler kültür teknoloji tarafından yaratılmaktadır. Başta televizyon olmak üzere diğer kitle iletişim araçları ile popüler kültür öğeleri, ürünleri üretilmekte ve yayılmaktadır. Popüler kültür, bir `kullanım' ve `tüketim' kültürüdür; aynı zamanda da belli bir hayat tarzının ideolojik olarak yeniden üretilmesinin ön koşullarını sağlamaktadır. Üçüncü bölümde, popüler kültüre yönelik temel yaklaşımlar ele alınmıştır. Popüler kültür olgusuna yönelik olumlu ve olumsuz bakış açıları üzerinde durularak, bu olgunun daha geniş bir perspektiften incelenmesine çalışılmıştır. Dördüncü bölümde, popüler kültürün kitle iletişimiyle ilişkisi ele alınmıştır. Kitle iletişimi ve kitle iletişiminin işlevleri tanımlanıp, belirtilmiş ve kitle iletişim araçları ile özellikle de `televizyon' ile `popüler kültür' arasındaki bağ üzerinde durulmuş ve güncel bazı önemli örnekler sunulmuştur. Popüler kültürün bütünleyicisi ve devamlılık koşulu olan televizyon, günümüzün en önemli enformasyon kaynaklarındandır. Televizyon aracılığıyla topluma ulaşan ve toplumun kitleye dönüşmesinde etkili olan popüler kültür ürünleri yaşamın her yerindedir. Son bölümde ise, çalışmanın genel değerlendirmesi ile sonuç ve öneriler yer almıştır. Sonuç olarak, popüler kültür gündelik hayatın kültürüdür ve televizyon da gündelik hayatın ritmi üzerinde etkilidir. Televizyon, popüler kültürün temel taşıyıcı ve yayıcı aracıdır. Popüler kültür ürünlerinin niteliği sorgulanmalı ve kültürel ortamın daha kaliteli, rafine olabilmesi için gerekli önlemler ivedilikle alınmalıdır. In this study we are going to examine the relationship between popular culture that is one of the current topic of discussions and television which is one of the important instrument of mass media. Popular culture is one of the most common aspects of social life and it consist of the leisure time. In this study we have focused on the relationship between television that is one of the most effective means of communication and the popular culture. The study consists of five chapters. In the first section we have dealt with the question of methodology. In the second section, the concept of popular culture and related concepts have been defined; their basic features have been pointed out. Popular culture is the culture of daily life. It generally involves the activities of resting times and it is intended for entertaining the people. Popular culture is originated by technology. Constituents and products of popular culture are generated and diffused by means of firstly television and the other mass communication means. It is a culture of ?use? and consumption?; at the same time, it supplies preliminary requirements of reproduction of a particular life style ideologically. In the third section, basic approaches to popular culture have been taken up. Positive and negative viewpoints of the phenomenon, popular culture, have been emphasized and studied in a wide perspective. In the forth section, we have investigated the relationship between popular culture and the mass media. We have defined the mass media and the functions of it. And we have focused on the relationship between mass media, especially the television and popular culture. While doing this, we have examined some of current and important events that took place in various television programs. The television that can be viewed as the transmitter and completing component of the popular culture can also be seen as the most important source of information. The television is a medium that transmits the popular culture and transforms the communities into mass society. For this reason we can say that the products of the popular culture can be seen all aspects of social life. In the last section, general evaluation of the work, results and suggestions have been given. In conclusion, we can say that popular culture is the culture of daily life and the television is an effective medium that is quite influential on the daily life itself. It can be said that the television is the main instrument of transmit and dissemination of the popular culture. For this reason, the quality of the products of the popular culture must be questioned and in order to achieve more staled cultural environment necessary policies must be developed immediately.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesitr_TR
dc.subjectPopüler Kültürtr_TR
dc.subjectPopular Culturetr_TR
dc.subjectKültürtr_TR
dc.subjectCulturetr_TR
dc.subjectKitle İletişim Araçlarıtr_TR
dc.subjectMass Mediatr_TR
dc.subjectTelevizyontr_TR
dc.subjectTelevisiontr_TR
dc.titlePopüler kültür-televizyon ilişkisi üzerine bir değerlendirmetr_TR
dc.title.alternativeAn Evaluation of the relationship between popular culture and televisiontr_TR
dc.typeThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR149899tr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
alierdem_akgul_ozet_en_pdf.pdf21.5 kBAdobe PDFView/Open
alierdem_akgul_ozet_tr_pdf.pdf24.72 kBAdobe PDFView/Open
alierdem_akgul_tez_pdf.pdf581.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.