Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2884
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKaraçam, Zekiye-
dc.contributor.authorÇakmak, Emine-
dc.date.accessioned2017-01-27T08:49:53Z-
dc.date.available2017-01-27T08:49:53Z-
dc.date.issued2015-
dc.date.submitted2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2884-
dc.description.abstractAmaç: Araştırmanın amacı yenidoğan yoğun bakım ünitelerinde bebeği yatan annelerin bakıma katılmalarıının kaygı düzeyleri ve bakım sorunlarını çözme becerileri ile ilişkisini incelemektir Yöntem: Araştırma, Temmuz 2013 ve Haziran 2015 tarhleri arasında, Pamukkale Üniversitesi Hastanesi Çocuk Cerrahi Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi ve Denizli Devlet Hastanesi Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinde bebeği yatan 340 anne ile tanımlayıcı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri anneler ve bebekleri ile ilgili Bilgi Formu, Bakıma Katılma Gözlem Formu, Durumluluk ve Sürekli Kaygı Ölçeği ve Sorun Çözme Becerileri Değerlendirme Formu ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, tanımlayıcı istatistikler, t-testi, varyans, Mann Whitney U, Kruskal Wallis, ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Bulgular: Araştırmaya katılan annelerin yaş ortalaması 27,65±5,64 (aralık: 18-47)'dür. Annelerin %35,6'sının ilkokul mezunu, %73,8'sinin ev hanımı olduğu, %84,1'inin çekirdek ailede yaşadığı ve %7,4'ünün sağlık güvencesinin bulunmadığı görülmüştür. Aannelerin ziyaret saatleri ve bakım saatleri dahil olmak üzere bebeklerini günde ortalama 6,28±2,43 (aralık 1-20) kez gördükleri ve çok sayıda temel bakımlarına katıldıkları belirlenmiştir. Annelerin Durumluluk/Sürekli Kaygı Envanteri Puanları ile Sorun Çözme Süreci Alt Ölçeği, Bebek Bakım Becerileri Alt Ölçeği ve Bakıma Katılma Gözlem Formu puanları arasında negatif, Sorun Çözme Süreci Alt Ölçeği ile Bebek Bakım Becerileri Alt Ölçeği ve Bakıma Katılma Gözlem Formu puanları arasında pozitif ilişki olduğu belirlenmiştir. Sonuç: Bu çalışmada yenidoğan yoğun bakım ünitesinde bebeği yatan annelerin bebeklerinin bakımına katılmalarının annelerinin durumluluk ve sürekli kaygı düzeylerini azalttığı, bebek bakım becerilerini ve bebek bakımına ilişkin problem çözme becerilerini arttırdığı tespit edilmiştir. Annelerin bebeklerinin bakımına katılımlarının artırılması ile anne sağlığı, bebek bakım ve sorun çözme becerileri ile bebeğin büyüme-gelişme ve iyileşme sürecine katkı sağlanabilir.tr_TR
dc.description.abstractAim: The aim of the study was to examine the relationship between the anxiety level of mothers of hospitalized infants in Neonatal Care Unit, their involving in the care and their skill of solving care problems. Method: The study carried out with 340 mothers of of hospitalized infants in Pamukkale University Child Surgery Neonatal Intensive Care Unit and Denizli State Hospital Neonatal Intensive Care Unit as identifying. Data were collected with information form of mothers and babies, observation form of involving in care and Persistence Anxiety Scale and evaluatin form of problem solving skill. Data was analized with T-test, varience, Mann Whitney U, Kruskal Wallis and correlation analysis Results: The average age of the mothers in the study is 27,65±5,64 (range: 18-47). It was found out that 35,6% of the mothers are primary school graduates, that 73,8% are housewives, that 84,1% live in nucleus families, and that 7,4% lack medical insurance. It was established that the mothers met their babies 6,28±2,43 (range 1-20) times a day on average, including visiting hours and care hours, and that they took part in a good number of basic caring activities. There was a negative correlation between the mothers' points for State-Trait Anxiety Inventory and Problem-Solving Skills Subscale, Baby Care Skills Subscale, and Observation Form for Participation in Care, and that there was a positive correlation between the mothers' points for Problem-Solving Skills Subscale and Caring Skills Subscale, and Observation Form for Participation in Care. Conclusion: The study revealed that the mothers' participation in care of their babies hospitalized in newborn intensive care unit reduce their state-trait anxiety levels and boosted their baby caring skills and their problem-solving skills concerning their baby care skills. While encouraging the mothers to participate in caring of their babies can positively contribute to maternal health and baby care, their problem-solving skills might make a significant contribution to the baby's growth and development and recovery process.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectBebek bakımıtr_TR
dc.subjectEbelik/hemşirelik bakımıtr_TR
dc.subjectKaygıtr_TR
dc.subjectProblem çözme becerileritr_TR
dc.subjectYenidoğan yoğun bakım ünitesitr_TR
dc.subjectYüksek riskli yenidoğantr_TR
dc.subjectInfant caretr_TR
dc.subjectMidwifery/caretr_TR
dc.subjectAnxietytr_TR
dc.subjectProblem-solving skillstr_TR
dc.subjectNeonatal intensive care unittr_TR
dc.subjectHigh-risk newbornstr_TR
dc.titleYenidoğan yoğun bakım ünitesinde bebeği yatan annelerin bakıma katılmalarının kaygı düzeyleri ve bakım sorunlarını çözme becerileri ile ilişkisitr_TR
dc.title.alternativeThe relationship between the anxiety level of mothers of hospitalized infants in neonatal care unit, their involving in the care and their skill of solving care problemstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR109583tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ebelik Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emine ÇAKMAK.pdfYüksek Lisans Tezi2.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.