Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2856
Title: Okul öncesi dönem çocuklarında davranış sorunlarının anne-baba tutumu ve öz-kontrol ile ilişkisinin incelenmesi
Other Titles: Analysis of the relation of behavioural problems in pre-school children with the parental attitude and self-control
Authors: Özdemir, Yalçın
Gözübüyük, Neslihan
TR205218
Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı
Keywords: Okul öncesi
Anne-baba tutumu
Öz-Kontrol
Davranış Sorunları
Pre-school
Parenting Style
Behavioural Problems
self-Control
Issue Date: 2016
Publisher: Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmanın amacını okul öncesi eğitime devam eden çocukların anne-babalarının çocuk yetiştirme tutumu, çocuklarda öz-kontrol ve davranış sorunları arasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkilerin ve öz-kontrolün anne-babanın çocuk yetiştirme tutumu ile çocuklardaki davranış sorunları arasındaki aracılık etkisinin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak "Çocuk Yetiştirme Anketi", "Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirilmesi", "Öz-Kontrol Değerlendirme Ölçeği" ve "Sosyo Demografik Bilgi Formu" kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden 450 çocuğun anne-babaları ve öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS 22. 0 ve AMOS paket programları kullanılmıştır. Verilerin analizinde, değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için ilişki çözümleme (Path Analysis) tekniğinden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre okul öncesi dönem çocuklarında öz-kontrolün, anne-baba tutumu ve davranış sorunları üzerinde doğrudan ve dolaylı etkileri olduğu bulunmuştur. Araştırmanın sonucuna göre anne-babanın çocuk yetiştirme tutumu ile öz-kontrol arasında pozitif ve doğrudan ilişkinin olduğunu ve öz-kontrolün de davranış sorunları ile arasında dolaylı ilişkilerin olduğunu göstermektedir.
The purpose of this research is to analyse the direct and indirect relation of the behavioural problems of pre-school children with the parenting attitudes of their parents and to analyse the associating effect of self-control between the behavioural problems of the pre-school children and the parental attitudes of their parents. In this research, "Parenting Survey", "Social Competence and Behaviour Assessment", "Self-Control Rating Scale", and "Socio-Demographic Data Form" are used as data collection tools. Sample group of this research comprises the teachers and the parents of 450 pre-school children attending pre-school institutions. SPSS 22. 0 and AMOS package programs are used in parsing of the acquired data. And in the analysis of the parsed data, Path Analysis technique is used to determine the correlation among variables. According to the findings, self-control has direct and indirect effects on parents' attitudes and behavioural problems of pre-school children. And in the conclusion of the research, it is found out that there is a positive and direct relation between the parenting attitudes of the parents and the self-control, and an indirect relation between the self-control and behavioural problems.
URI: http://hdl.handle.net/11607/2856
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
069.pdfYüksek Lisans Tezi2.59 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.