Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2848
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorYaşar, Kuzucu-
dc.contributor.authorAlkış, Betül-
dc.date.accessioned2017-01-26T08:34:01Z-
dc.date.available2017-01-26T08:34:01Z-
dc.date.issued2015-
dc.date.submitted2015-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2848-
dc.description.abstractBu çalışmada, ebeveyn tutumlarının okul öncesi çocukların empati ve sosyal becerileri ile ilişkisi ve bu ilişkinin davranış problemlerine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Ebeveyn tutumlarının okul öncesi davranış problemleri üzerindeki etkisine hem doğrudan hem de empati ve sosyal beceri üzerinden bakılmıştır. Araştırmanın örneklemini İzmir'in ilçelerinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bağımsız anaokullarında ve ilkokulların anasınıflarında eğitim görmekte olan, random (tesadüfî) örneklemeyle seçilen 210 çocuk oluşturmuştur. Araştırma, var olan durumu ortaya koymaya yönelik betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmada tanımlayıcı istatistikler için SPSS (21) kullanılmıştır. Verilerin analizi yapısal eşitlik modeli (LISREL 8.80 programı) kullanılarak sınanmıştır. Sonuçlar, ebeveyn tutumları ile okul öncesi dönemi çocuklarındaki davranış problemleri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu göstermektedir. Ayrıca bu ilişkide çocukların empati ve sosyal beceri düzeylerinin rolü incelendiğinde, baştaki ebeveyn tutumları ile davranış problemleri arasındaki ilişkinin anlamsız hale geldiği belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar, okul öncesi çocukların empati ve sosyal becerilerinin ebeveyn tutumları ile davranış problemleri arasındaki ilişkiye tam aracılık yapmakta olduğu göstermektedir.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, we tried to determine the relation of parental attitudes with preschool children's empathy and social skills and also the effects of this relation on behavioral problems. The effects of parental attitudes on behavior problems were analyzed directly and indirecly which mediated by empathy and social skill. The sample of the survey is composed of 210 children who are educated in independent preschool and nursery classes of elementary schools. These classes that are appertain to the ministery of education are taken place in districts of İzmir. The survey is a descriptive study that aimed to find out existing situation. SPSS (21) was used for descriptive statistics. Analysis of data was examined using structural equation model (LISREL8.80 program). Findings indicated that there is a significant correlation between parental attitudes and behavioral problems of preschool children. Additionally, after analyzing to the role of empathy and social skills as a mediator in the this relation, initial correlation was meaningless disappeared. Results show that preschool children's empathy and social skills fully mediated between the relationship parental attitudues and behavioral problems.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimtr_TR
dc.subjectSosyal Beceritr_TR
dc.subjectEmpatitr_TR
dc.subjectEbeveyn Tutumlarıtr_TR
dc.subjectPreschool Educationtr_TR
dc.subjectSocial Behaviortr_TR
dc.subjectEmpathytr_TR
dc.subjectParental Attitudestr_TR
dc.titleEbeveyn tutumları ile okul öncesi dönem çocuklarının davranış problemleri arasındaki ilişkide çocukların empati ve sosyal beceri düzeylerinin rolütr_TR
dc.title.alternativeThe role of empathy and social skill levels of preschool children in relation between parental attitudes and behavioral problemstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR204160tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10093201.pdfYüksek Lisans Tezi488.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.