Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2845
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorDemirkıran, Fatma-
dc.contributor.authorErkayıran, Orkun-
dc.date.accessioned2017-01-19T13:49:36Z-
dc.date.available2017-01-19T13:49:36Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2845-
dc.description.abstractHemşirelik mesleğinde, hastaya bakım verme, hasta ve hasta yakınları ile olan kişilerarası ilişkilerinde duygusal zekânın önemli bir yeri vardır. Araştırmanın amacı; geleceğin sağlık profesyonelleri olacak hemşirelik öğrencilerinin duygusal zekâ becerilerini geliştirme eğitimi ile öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin, kişilerarası ilişkilerine olan etkisini incelemektir. Araştırmanın tipi yarı deneyseldir. Öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılarak yapılan randomize kontrollü bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini hemşirelik bölümünde öğrenim gören 252 hemşirelik 1. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini deney grubunda 36, kontrol grubunda 36 olmak üzere toplam 72 öğrenci oluşturmaktadır. Deney grubu öğrencilerine, Duygusal Zekâ Becerileri Geliştirme Eğitimi verilmiştir. Çalışmanın verileri, Kişisel Bilgi Formu, Bar-On Duygusal Zekâ Ölçeği ve Kişilerarası İlişki Tarzları Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın verileri, Ki-Kare testi, İlişkili Örneklemler t-Testi, İlişkisiz Örneklem t-Testi ile değerlendirilmiştir. Duygusal zekâ becerileri geliştirme eğitimi sonrasında, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin, duygusal zekâ puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Deney grubu öğrencilerinin eğitim sonrası kişilerarası ilişki tarzı puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark olduğu saptanmıştır. Duygusal zekâ becerileri geliştirme eğitiminin, hemşirelik öğrencilerinin duygusal zekâlarının ve kişilerarası ilişkilerinin gelişimine katkısı olduğu saplanmıştır.Duygusal zekâ becerileri geliştirme eğitiminin, hemşirelik öğrencilerinin kişilerarası ilişkilerine katkı sağlaması için yaygınlaştırılması önerilmektedir.tr_TR
dc.description.abstractEmotional intelligence has an important place in the nursing profession, in caring patients and in the interpersonal relationships with patients and their relatives. This research aimed to investigate the effect of emotional intelligence skills training on emotional intelligence and interpersonal relationship levels of nursing students which will be health care professionals in future. This is a quasi-experimental, randomized controlled study in which pretest-posttest control group model was performed. It was conducted with 1st grade nursing students. Emotional Intelligence Skills Development Training was performed to the experimental group. 72 students participated to the research; 36 for experimental group and 36 for control group. The data obtained by personal information form, Bar-On Emotional Intelligence Scale and Interpersonal Relationship Style Scale. Data was evaluated by chi-square test, paired samples t-test and willcoxon t-test. Significant diffrences were found between emotional intelligence scores of both experimental and control group after emotional intelligence skills development training, also another significant difference was found between pretest and posttest interpersonal relationship style scores of experimental group. It was concluded that emotional intelligence skills development training contributed to development of emotional intelligence and interpersonal relationships levels of nursing students. It is recomended to universalize emotional intelligence skills development training to contribute interpersonal relations of nursing students.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectDuygusal Zekâtr_TR
dc.subjectDuygusal Zekâ Becerileri Geliştirme Eğitimitr_TR
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectHemşirelik Öğrencileritr_TR
dc.subjectEmotional Intelligencetr_TR
dc.subjectEmotional Intelligence Skills Development Trainingtr_TR
dc.subjectNursingtr_TR
dc.subjectNursing Studentstr_TR
dc.titleDuygusal zekâ becerileri geliştirme eğitiminin hemşirelik öğrencilerinin kişilerarası ilişkilerine etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe effects of emotional intelligence skills training on interpersonal relationships of nursing studentstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR19131tr_TR
dc.contributor.authorIDTR17373tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları Hemşireliğitr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Orkun ERKAYIRAN.pdfYüksek Lisans Tezi2.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.