Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2820
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÇolakoğlu, Osman Eralp-
dc.contributor.authorErcan, Fatih-
dc.date.accessioned2017-01-17T11:07:59Z-
dc.date.available2017-01-17T11:07:59Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2820-
dc.description.abstractGünümüzde önemli bir çevrimiçi iletişim aracı olan sosyal medyanın kişiler arasında kullanımının yaygınlaşması, işletmelerin bu alanda daha aktif bir şekilde yer almasını sağlamıştır. Facebook gibi sosyal medya araçlarını kullanan işletmeler, burada müşterileriyle kurdukları karşılıklı etkileşime dayalı uzun dönemli ilişkiler yoluyla müşteri e-sadakati oluşturma çabasındadırlar. Bu araştırmanın amacı; otel işletmelerinde sosyal medyanın müşteri e-sadakati üzerine olası etkilerini ilişkisel faydalar bağlamında belirlemektir. Bu çalışmada, otel işletmelerinin resmi Facebook sayfasını takip eden 462 kişiye anket uygulanarak veriler elde edilmiş ve IBM SPSS Statistics 20.0 for Windows programı kullanılarak çalışmanın amacına uygun analizler gerçekleştirilmiştir. Yapılan korelasyon analizi sonucuna göre, takipçilerin elde ettiği ilişkisel faydalar arttıkça, otel işletmesinin Facebook sayfasına yönelik e-sadakatleri de artmaktadır. Bununla birlikte resgresyon analizi sonucunda, takipçilerin otel işletmelerinin resmi Facebook sayfasından elde ettiği hazcı faydalar, fonksiyonel faydalar ve güven faydalarının müşteri e-sadakati üzerinde olumlu yönde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe spread of social media as an important online communication medium for individuals has also made companies to be actively present in these areas. Companies using social media applications like Facebook try to establish customer e-loyalty through long term interactive relations with their customers. The aim of this study is to determine the possible impacts of social media for hotel companies on their customers' e-loyalty in the context of relational benefits. The data was collected from the questionnaire which conducted 462 people following the official Facebook page of hotel enterprises. Relevant analyses for the study purpose was made by using IBM SPSS Statistics 20.0 for Windows program. According to correlation analysis result, as relational benefits obtained by the followers are increase, followers' e-loyalty to the Facebook page of hotel enterprise is increase on an equal basis. However, according the regression analysis result, hedonic benefits, functional benefits and confidence benefits obtained by the followers from the official Facebook page of hotel enterprises have positive impact on customer e-loyalty.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectSosyal Medyatr_TR
dc.subjectMüşteri E-Sadakatitr_TR
dc.subjectİlişkisel Faydalartr_TR
dc.subjectOtel İşletmeleritr_TR
dc.subjectSocial Mediatr_TR
dc.subjectCustomer E-Loyaltytr_TR
dc.subjectRelational Benefitstr_TR
dc.subjectHotel Enterprisestr_TR
dc.titleOtel işletmelerinde sosyal medyanın müşteri e-sadakati üzerine etkisi: Facebook örneğitr_TR
dc.title.alternativeImpact of social media on customer e-loyalty at hotel enterprises: Facebook casetr_TR
dc.typedoctoralThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR21922tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Doktora

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10099281.pdfDoktora Tezi1.61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.