Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2819
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorÖzdemir, Abdullah-
dc.contributor.authorAvcu, Nazan-
dc.date.accessioned2017-01-17T11:07:20Z-
dc.date.available2017-01-17T11:07:20Z-
dc.date.issued2016-
dc.date.submitted2016-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2819-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ekonomide anahtar sektörlerden biri olan otomotiv sektörünün piyasa yapısını yoğunlaşma analizleriyle belirlenmesidir. Ayrıca otomotiv sektörünün diğer sektörlerle yakından ilişkili olması nedeniyle ekonomik büyüme üzerindeki etkisi analiz edilmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde, otomotiv sektörünün tarihçesi, sektörün günümüzde etkisi ve sektörde yaşanan sorunlar ve atılan adımlar üzerinde durulmuştur. Araştırmanın ikinci bölümünde, Rekabet gücünün doğru belirlenebilmesi ve sektörün nasıl bir yol izlemesi gerektiğinin bilinebilmesi için sektörün piyasa yapısı yoğunlaşma analizleriyle belirlenmiştir. Araştırmamızda yoğunlaşma ölçümlerinden N-firma yoğunlaşma oranı(CRN), Hirschman-Herfindahl Endeksi(HHI) ve Entropi Endeksi (EI) kullanılmıştır. Araştırmanın üçüncü ve son bölümünde, 1982-2014 verileri kullanılarak otomotiv sektörü satış hasılatı ve otomotiv sektörü satış ihracatı ile ekonomik büyüme arasındaki ilişki Granger Nedensellik Testiyle test edilmiştir. Analiz sonucunda otomotiv sektörü satış hasılatı ile Gayri Safi Yurtiçi Hasıla(GSYH) arasında çift yönlü ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the market structure of the automotive industry, which is one of the key industries in economy, through concentration analysis. Also, because of its close relationship with the other industries, the impact of automotive industry on economic growth is analyzed.In the first part of the study, the history of automotive industry, the effect of the sector in the contemporary age, the problems in the industry and the steps taken are discoursed. In the second part, the market structure of the industry is analyzed by concentration analysis to accurately determine the competition power of the industry and the course the industry should take. In the analysis, from the concetration measures, N-firm concentration rate (CRN), Hirschman-Herfindahl Index (HHI) and Entropy Index (EI) are used.In the third and last part of the study, the relationship between the automotive industry sales revenue, automotive industry sale exports and economic growth is analyzed with Granger Causality Test for 1982-2014 period. In the analysis, it is found that there is a two way causality relationship between the automotive industry sales revenue and the Gross Domestic Product (GDP).tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesstr_TR
dc.subjectOtomotiv Sektörü Yoğunlaşmatr_TR
dc.subjectYoğunlaşma Ölçütleritr_TR
dc.subjectGranger Nedensellik Testitr_TR
dc.subjectEkonomik Büyümetr_TR
dc.subjectAutomotive Sectortr_TR
dc.subjectConcentrationtr_TR
dc.subjectConcentration Ratetr_TR
dc.subjectGranger Causality Testtr_TR
dc.subjectEconomic Growthtr_TR
dc.titleTürkiye'de otomotiv sektöründe yoğunlaşma ve büyüme üzerindeki etkisitr_TR
dc.title.alternativeThe automotive industry concentration and the impact on growth in Turkeytr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.authorIDTR17890tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıtr_TR
Appears in Collections:Yüksek Lisans

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10106454.pdfYüksek Lisans Tezi1.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.