Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2794
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAnıl, Fatih-
dc.contributor.authorSarpkaya, Ruhi-
dc.date.accessioned2016-03-24T13:37:42Z-
dc.date.available2016-03-24T13:37:42Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationAnıl, F., Sarpkaya, R. (2013).Anadolu ve meslek lisesi okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolleri.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(2),67-77.tr_TR
dc.identifier.urihttp://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2014_c5/Haziran_2014/31_r_sarpkaya/31_an%C4%B1l_sarpkaya.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2794-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki Elektrik” ve “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünite kavramlarına yönelik ilköğretim öğrencilerinin sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkartmaktır. Araştırma tarama modelinin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Bu çalışmaya İzmir ilinde A İlköğretim Okulu’nun 6. ve 8. sınıfında öğrenim gören toplam 55 öğrenci katılmıştır. Toplanan veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilip yorumlanmıştır. Çalışmanın sonucunda çalışmaya katılan ilköğretim öğrencileri yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, Ortaokul 8. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesi kavramına yönelik kullandıkları metaforlar incelendiğinde, “atom” kavramı için 9 metafor yazılmıştır. “Katman” kavramı için 11 metafor yazılmıştır. “Elektron” kavramı için 14 metafor yazılmıştır. Atom, katman ve elektron için “dünya” metaforu ortak olarak kullanılmıştır. İyonik bağ için 8 metafor, Kovalent bağ için 5 metafor kullanılmıştır. Ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi “Yaşamımızdaki elektrik” ünitesi kavramına yönelik kullandıkları metaforlar incelendiğinde, ”direnç" kavramı için 17 metafor yazılmıştır. “Pil” kavramı için 15 ,”ampul” kavramı için 11, “anahtar” kavramı için 16 ve “iletken tel” kavramı için 13 metafor yazılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this research is to reveal the perceptions of primary school students for the conceptions of units of science and technology lesson “Electricity in our life” and “Structure of substance and its features” via the metaphors. The research is a qualitative research using scanning method. 55 students participated in this research from the “a” primary school in province İzmir. The data gathered is analyzed and interpreted with the method of content analysis. When the metaphors used by 8th grade secondary school students for the unit of “The structure of the substance and its features” in science and technology were examined at the end of the research, according to the results of the students who participated in the research; Nine metaphors for “atom” concept; eleven metaphor for “layer”; fourteen metaphors for “electron” were written. The “globe” metaphor was commonly used for atom, layer, and electron. Eight metaphors for “ionic bond”; five metaphors for “covalent bond” were used. When the metaphors used by 6th grade secondary school students for the unit of “electricity in our life” in science and technology were examined, seventeen metaphors for “resistance”; fifteen metaphors for “ battery”; eleven metaphors for “ light bulb”; sixteen metaphors for “switch”; thirteen metaphors for “conducting wire” were written.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFen Ve Teknoloji Dersitr_TR
dc.subjectÖğretmentr_TR
dc.subjectMetafortr_TR
dc.subjectİlköğretim Öğrencileritr_TR
dc.subjectScience And Technology Lessontr_TR
dc.subjectTeachertr_TR
dc.subjectMetaphortr_TR
dc.subjectElementary School Studentstr_TR
dc.titleAnadolu ve meslek lisesi okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik rolleritr_TR
dc.title.alternativeThe instructional leadership roles of the school principals in Anatolian and vocational high schoolstr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.authorIDTR234181tr_TR
dc.contributor.authorIDTR2072tr_TR
dc.contributor.departmentMilli Eğitim Bakanlığı, Felsefe Grubu Öğretmenitr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage67tr_TR
dc.identifier.endpage77tr_TR
Appears in Collections:2013 Cilt 4 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31_anıl_sarpkaya.pdfMakale Dosyası639.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.