Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2790
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCoşkun, Nihan-
dc.contributor.authorGündoğdu, Kerim-
dc.date.accessioned2016-03-24T07:46:45Z-
dc.date.available2016-03-24T07:46:45Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationCoşkun, N., Gündoğdu, K. (2013).Sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerin görüşleri doğrultusunda 4+4+4 eğitim sistemine yönelik bir analiz.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(2),30-46.tr_TR
dc.identifier.urihttp://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_aralik/17_coskun_gundogdu/17_coskun_gundogdu.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2790-
dc.description.abstractBu araştırma ile 2012 yılında tanıtılan 4+4+4 eğitim sistemine eleştirel bakış açısıyla yaklaşılması amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerine dayalı olarak, doküman analizi tekniği kullanılarak ulaşılan literatür aracılığıyla, çeşitli sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerin de görüş ve açıklamaları doğrultusunda, yeni sistemin olumlu ve olumsuz yönleri nesnel olarak ortaya koyulmasına çalışılmıştır. Araştırmada, sivil toplum kuruluşları ve üniversitelerin, 4+4+4 eğitim sisteminde okula başlama yaşı, okulöncesi eğitim, okulların fiziki yapılarının durumu, eğitim kademeleri ve geçiş sistemi, mesleki ve teknik eğitime yönlendirme, ders isimleri-saatleri-sayıları değişikliği, seçmeli ders düzenlemesi, öğretim ve öğretmen yetiştirme programları sorunu ve öğretmenlerin durumu yönünden değerlendirmeleri ortaya konmuş ve elde edilen bulgular doğrultusunda öneriler sunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this study was to approach 4+4+4 education system through a critical analysis. The study was carried out with qualitative research and document analysis method is used to identify the positive and negative aspects of new system according to the relevant literature shaped through the opinions and perceptions of various non-governmental organizations and universities. In the research, the assessment of the non- governmental organizations and the universities about the school starting age at 4+4+4 education system, preschool education, physical circumstances of the schools, educational transition among the grades and the class passing system, guidance to vocational or technical schools, the changes of the names, hours and numbers of the lessons, the arrangement of the elective lessons, the problems of instructional and teacher training programs and the current situation of teachers found out and some recommendations were presented according to the findings of the study.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subject4+4+4 Eğitim Sistemitr_TR
dc.subjectEleştirel Analiztr_TR
dc.subject4+4+4 Educational Systemtr_TR
dc.subjectCritical Analysistr_TR
dc.titleSivil toplum kuruluşları ve üniversitelerin görüşleri doğrultusunda 4+4+4 eğitim sistemine yönelik bir analiztr_TR
dc.title.alternativeAn analysis on 4+4+4 educational system according to non-governmenetal organizations and universitiestr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.authorIDTR158963tr_TR
dc.contributor.authorIDTR4781tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalıtr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage30tr_TR
dc.identifier.endpage46tr_TR
Appears in Collections:2013 Cilt 4 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17_coskun_gundogdu.pdfMakale Dosyası331.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.