Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2786
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErsoy, Esen-
dc.contributor.authorBaşer, Neşe-
dc.date.accessioned2016-03-24T07:43:18Z-
dc.date.available2016-03-24T07:43:18Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationErsoy, E., Başer, N. (2009).İlköğretim ikinci kademede eleştirel düşünmenin yeri.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,2(1),1-10.tr_TR
dc.identifier.urihttp://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2011_c2/2011_haziran/02_2011_E_Ersoy/02_2011_e_ersoy.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2786-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, ilköğretim düzeyinde öğrenim gören öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemektir. Araştırma grubunu, İzmir ilindeki bir devlet ve birde özel okulunun ikinci kademesinde öğrenim gören 311 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler Kökdemir (2003) tarafından uyarlanan “Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (The California Critical Thinking Disposition Inventory – CCTDI)” ile toplanmıştır. İlköğretim öğrencilerine uygulanan ölçeğin güvenirliği 0,698 olarak bulunmuştur. Bu bağlamda, ilköğretim devlet okulunda okuyan öğrenciler ile özel okulda okuyan öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimi düzeyleri okul ve sınıf bazında değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen bulguların sonucunda ilköğretim düzeyindeki öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimlerinin düşük olduğu ortaya konulmuştur. Bu sonuca göre, ilköğretim öğrencileri üst düzey düşünme becerilerini kazanamamaktadırlar. Soyuttan somuta geçiş döneminde bu sonuç sorgulanmalıdır.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEleştirel Düşünmetr_TR
dc.subjectİlköğretimtr_TR
dc.subjectÜst Düzey Düşünmetr_TR
dc.titleİlköğretim ikinci kademede eleştirel düşünmenin yeritr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.authorIDTR110390tr_TR
dc.contributor.departmentDokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Anabilim Dalıtr_TR
dc.identifier.startpage1tr_TR
dc.identifier.endpage10tr_TR
Appears in Collections:2011 Cilt 2 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
02_2011_e_ersoy.pdfMakale Dosyası310.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.