Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2784
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSaraçaloğlu, Asuman Seda-
dc.contributor.authorUça, Sanem-
dc.contributor.authorBaydilek, Nisa Başara-
dc.contributor.authorCoşkun, Nihan-
dc.date.accessioned2016-03-24T07:41:49Z-
dc.date.available2016-03-24T07:41:49Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationSaraçaloğlu, A.S., Uça, S., Baydilek, N.Başara., Coşkun, N. (2013).Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile değer algılarının incelenmesi.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1),Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.tr_TR
dc.identifier.urihttp://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_haziran/37_saracaloglu_uca/37_saracaloglu_uca.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2784-
dc.description.abstractBu araştırmada, öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile değer algılarının incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde öğrenim gören 488 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Gözütok (1995) tarafından geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği” ile Demirutku (2007) tarafından geliştirilen “Portre Değer Anketi” kullanılmıştır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde, öğretmen adaylarının demokratik tutum puanları ile değer algılarına ilişkin puanları arasında pozitif yönde ve zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this study was to analyze democratic attitudes’ and value perception of pre-service teachers’. The universe of this study consisted of 488 elementary pre-service teachers in Adnan Menderes University Faculty of Education. In this study “Democratic Attitudes Scale” which was developed by Gözütok (1995) and “Portrait Values Scale” which was adapted by Demirutku (2007) was used as data collection tolls. According to results of this study, between democratic attitude scores of pre-service teachers and value perception scores of them in a positive direction, it reached the conclusion that there is a significant poor correlation.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDemokratik Tutumtr_TR
dc.subjectÖğretmen Adaylarıtr_TR
dc.subjectDeğer Algısıtr_TR
dc.subjectDemocratic Attitudetr_TR
dc.subjectPre-service Teacherstr_TR
dc.subjectValue Perceptiontr_TR
dc.titleÖğretmen adaylarının demokratik tutumları ile değer algılarının incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAnalysis of the democratic attitudes and value perceptions of pre-service teacherstr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.authorIDTR232734tr_TR
dc.contributor.authorIDTR150341tr_TR
dc.contributor.authorIDTR158963tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları Ve Öğretim Anabilim Dalıtr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage45tr_TR
dc.identifier.endpage59tr_TR
Appears in Collections:2013 Cilt 4 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
37_saracaloglu_uca.pdfMakale Dosyası387.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.