Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/2784
Title: | Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile değer algılarının incelenmesi |
Other Titles: | Analysis of the democratic attitudes and value perceptions of pre-service teachers |
Authors: | Saraçaloğlu, Asuman Seda Uça, Sanem Baydilek, Nisa Başara Coşkun, Nihan TR232734 TR150341 TR158963 Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları Ve Öğretim Anabilim Dalı |
Keywords: | Demokratik Tutum Öğretmen Adayları Değer Algısı Democratic Attitude Pre-service Teachers Value Perception |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Citation: | Saraçaloğlu, A.S., Uça, S., Baydilek, N.Başara., Coşkun, N. (2013).Öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile değer algılarının incelenmesi.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1),Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. |
Abstract: | Bu araştırmada, öğretmen adaylarının demokratik tutumları ile değer algılarının incelenmesi amaçlanmaktadır.
Araştırmanın evrenini Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde öğrenim gören
488 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Gözütok (1995) tarafından
geliştirilen “Demokratik Tutum Ölçeği” ile Demirutku (2007) tarafından geliştirilen “Portre Değer Anketi”
kullanılmıştır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde, öğretmen adaylarının demokratik tutum puanları ile
değer algılarına ilişkin puanları arasında pozitif yönde ve zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. The aim of this study was to analyze democratic attitudes’ and value perception of pre-service teachers’. The universe of this study consisted of 488 elementary pre-service teachers in Adnan Menderes University Faculty of Education. In this study “Democratic Attitudes Scale” which was developed by Gözütok (1995) and “Portrait Values Scale” which was adapted by Demirutku (2007) was used as data collection tolls. According to results of this study, between democratic attitude scores of pre-service teachers and value perception scores of them in a positive direction, it reached the conclusion that there is a significant poor correlation. |
URI: | http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_haziran/37_saracaloglu_uca/37_saracaloglu_uca.pdf http://hdl.handle.net/11607/2784 |
Appears in Collections: | 2013 Cilt 4 Sayı 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
37_saracaloglu_uca.pdf | Makale Dosyası | 387.81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.