Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2783
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzkubat, Seda-
dc.date.accessioned2016-03-24T07:41:17Z-
dc.date.available2016-03-24T07:41:17Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationÖzkubat, S. (2013).Proje yaklaşımı ve okul öncesi dönemdeki yeri.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1),36-44.tr_TR
dc.identifier.urihttp://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_haziran/38_seda%20ozkubat/38_sedaozkubat_SF.pdf-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2783-
dc.description.abstractÇocukların ilgileri doğrultusunda belirlenmiş eğitsel değeri olan herhangi bir konunun derinlemesine incelenmesi olarak tanımlanan proje yaklaşımı, son yıllarda okul öncesi eğitimde sıklıkla yer almaya başlamıştır. Merak ve keşfetme duygusunun oldukça yüksek oranda yaşandığı bu dönemde uygulanan proje yaklaşımlı eğitim programları çocukların tüm gelişim alanlarını desteklemekte, aynı zamanda sorgulayıcı, araştıran, neden sonuç ilişkisi kurabilen, özgüveni yüksek, sorumluluk sahibi, yaratıcı bireylerin yetişmesinde etkili olmaktadır. Proje çalışmaları aracılığıyla eğitim sürecine aktif katılım sağlayan çocuklarda kalıcı öğrenmelerin gerçekleşmesi sağlanmaktadır. Bu çalışma ile proje yaklaşımına dayalı eğitimin tanımı ve içeriği, iyi bir proje yaklaşımlı eğitim programında olması gereken özellikler ve proje yaklaşımının çocuk gelişimine etkilerine değinilerek bu konulara dikkat çekilmesi amaçlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe project approaches defined as a thorough examination of any subject with instructional value selected according to children’s interests has been frequently included in preschool education in recent years. Projectbased education programs in preschool, a period of high curiosity and sense of wonder, promote child development in all domains and, at the same time, are effective in raising inquisitive, investigative, responsible and creative individuals who can establish cause and effect relationships and have high self-esteem. Permanent learning occurs in children who actively participate in the learning process through project activities. This study aimed to discuss the definition and meaning of project-based education, the characteristics of a good project-based education program and the effects of the project approach to child development, as well as, to raise awareness on the subject.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectProje Yaklaşımıtr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimtr_TR
dc.subjectÖğrenme Yaşantılarıtr_TR
dc.subjectProject Approachtr_TR
dc.subjectPreschool Educationtr_TR
dc.subjectLearning Experiencetr_TR
dc.titleProje yaklaşımı ve okul öncesi dönemdeki yeritr_TR
dc.title.alternativeThe project approach and its place in preschool educationtr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.authorIDTR240048tr_TR
dc.contributor.departmentMilli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Öğretmenitr_TR
dc.identifier.volume4tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage36tr_TR
dc.identifier.endpage44tr_TR
Appears in Collections:2013 Cilt 4 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
38_sedaozkubat_SF.pdfMakale Dosyası293.89 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.