Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/2780
Title: | Öğretmen eğitiminde bilişim teknolojilerinin kullanımı : mevcut ve beklenen durum |
Other Titles: | Use of information technology in teacher education : current and expected status |
Authors: | Turan, Zeynep Küçük, Sevda Gündoğdu, Kerim TR168274 TR111741 TR4781 Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü |
Keywords: | Öğretmen Eğitimi Eğitim Fakülteleri Bilişim Teknolojileri İhtiyaç Analizi Teacher Education Education Faculty Information Technologies Need Analysis |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Citation: | Turan, Z., Küçük, S., Gündoğdu, K. (2013).Öğretmen eğitiminde bilişim teknolojilerinin kullanımı: mevcut ve beklenen durum.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,4(1),1-9. |
Abstract: | Teknolojinin hayatın her alanında yer aldığı günümüzde, eğitimde teknoloji entegrasyonunun başarılı bir
şekilde gerçekleştirilebilmesi için öğretmenlerin bu teknolojileri iyi bir şekilde kullanması gerektiği kadar,
onları yetiştiren öğretim üyelerinin de derslerini teknoloji ile bütünleştirmeleri önemlidir. Bu çalışmada eğitim
fakültelerinde görev yapan öğretim üyelerinin bilişim teknolojilerini mevcut kullanım durumlarının ortaya
çıkarılarak ihtiyaç ve beklentilerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Atatürk Üniversitesi
Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi’nde görev yapan 75 öğretim üyesinden anket aracılığıyla veri toplanmıştır.
Verilerin analizinde betimsel ve kestirimsel istatistiksel hesaplama yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma
bulguları, öğretim üyelerinin bilgisayar ve projeksiyon gibi temel teknolojik araçları etkileşimli tahta ve kamera
gibi daha karmaşık araçlara göre daha çok kullandıklarını göstermiştir. Benzer şekilde öğretim teknolojisi
olarak kelime işlemci ve sunum programları gibi daha temel programların, eğitsel oyunlar ve sosyal ağlar gibi
daha gelişmiş araçlara göre daha fazla tercih edildiği gözlenmiştir. Ayrıca donanım ve hizmet içi eğitim
yetersizliği gibi faktörlerin sınıflarda teknoloji entegrasyonunu engelleyen en önemli etmenler olduğu ortaya
çıkmıştır. Today, technology is in every area of life so that it is important to train pre-service teachers in technological educational environments. In this context, teacher trainers have an important role on training quality preservice teachers. The purpose of this study is to investigate and to reveal the needs and expectations of current technology use in pre-service teacher education. In this respect data were collected from 75 faculty members from Ataturk University Kâzım Karabekir Education Faculty, in Erzurum province. Descriptive and inferential statistical methods are used to analyze data. Findings suggest that, teacher trainers use basic technological tools such as computers and projectors more than complex technologies such as camera and smartboards. Similarly, it is observed that, teacher educators prefer basic computer softwares such as wordprocessors and basic presentation programs more than complex ones such as educational games and social networking tools and websites. Additionally, the lack of equipment and in-service training are the basic barriers to integrate technology into the teacher education curricula in teacher training institutions in Turkey. |
URI: | http://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/2013_c4/2013_haziran/10a_2013_z_turan_SF.pdf http://hdl.handle.net/11607/2780 |
Appears in Collections: | 2011 Cilt 2 Sayı 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
10a_2013_z_turan_SF.pdf | Makale Dosyası | 379.78 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.