Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2779
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSaraçaloğlu, Asuman Seda-
dc.contributor.authorGencel, İlke Evin-
dc.contributor.authorÇengel, Meltem-
dc.date.accessioned2016-03-24T07:37:02Z-
dc.date.available2016-03-24T07:37:02Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationSaraçaloğlu, A.S., Gencel, İ.Evin., Çengel, M. (2011). Öğrenci ve öğretmen görüşleri açısından lise öğretmenlerinin öğretme sürecindeki yeterlikleri.Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,2(1),77-99.tr_TR
dc.identifier.urihttp://www.dergi.adu.edu.tr/egitimbilimleri/arsiv/arsiv_2011.html-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2779-
dc.description.abstractAraştırmada öğretmen ve öğrenci görüşleri açısından ortaöğretim öğretmenlerinin öğretme sürecindeki davranışları irdelenmiştir. Bu amaçla, 667 lise öğrencisi ile bu öğrencilerin ders aldığı 121 öğretmene, Saracaloğlu tarafından geliştirilen “Sınıf İçi Öğretmen Davranışları Ölçeği” (SÖDÖ) uygulanmıştır. Araştırmada verilerin yüzde dökümleri alınmış, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum ve maksimum değerleri hesaplanmıştır. Verilere alt problemler doğrultusunda ANOVA, t, Scheffe ve LSD testleri uygulanmıştır. Bulgular incelendiğinde, öğretmenler etkili sınıf-içi davranışlar gösterme konusunda kendilerini yeterli görürken, etkileşimin diğer tarafında bulunan öğrenciler bunun tersi görüşe sahiptir. Sonuç olarak; ortaöğretim öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecine ilişkin görüşlerinin mevcut durumu yansıtmadığı görülmektedir. Bu konuya ilişkin öğretmenlere farkındalık kazandırılmalıdır.tr_TR
dc.description.abstractIn this study, high school teachers’ behaviors examined with respect to students’ and teachers’ views. For this aim, “Teacher Behaviors in Classroom Scale”, which is developed by Saracaloğlu, was applied to 667 high school students and 121 teachers. Percent, average, standard deviation, minimum and maximum scores calculated for data analysis. ANOVA, t, Scheffe and LSD analysis was occurred according to the subproblems. When we examine the findings, it is seen that teachers think they are “sufficient” for effective classroom behaviors; however, students, who are on the other side of the interaction, have the opposite view. As a result, teachers’ opinions about learning-teaching process do not reflect the actual case. Teachers awareness about this concept should be increased.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğretme Sürecindeki Yeterliklertr_TR
dc.subjectLise Öğretmenleri Ve Öğrencileritr_TR
dc.titleÖğrenci ve öğretmen görüşleri açısından lise öğretmenlerinin öğretme sürecindeki yeterlikleritr_TR
dc.title.alternativeTeachers’ and students’ opinions about teachers’ efficacy on teaching proccesstr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisitr_TR
dc.contributor.authorIDTR124523tr_TR
dc.contributor.authorIDTR150323tr_TR
dc.contributor.departmentAdnan Menderes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümütr_TR
dc.identifier.volume2tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage77tr_TR
dc.identifier.endpage99tr_TR
Appears in Collections:2011 Cilt 2 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
01_saracaloglu_gencel_cengel.pdfMakale Dosyası424.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.