Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2770
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzkubat, Seda-
dc.date.accessioned2016-03-24T07:29:53Z-
dc.date.available2016-03-24T07:29:53Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationÖzkubat, S. (2014). Okul öncesi kurumlarında eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve donanım. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 58-66.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2770-
dc.description.abstractOkul öncesi eğitimden istenilen oranda verim alınabilmesi programa, personele, uygulanan yöntem ve tekniklere bağlı olduğu kadar kurumlara fiziksel anlamda sağlanan koşullara da büyük ölçüde bağlıdır. Sınıf içi ve dışı fiziksel ortam tasarımları, eğitim kalitesinin yanında çocuk davranışlarını da etkilemektedir. Bu doğrultuda hazırlanan eğitim ortamları ve donanımlar bir yandan çocukların aldıkları eğitimin kalitesini yükseltecek diğer yandan da çocuk davranışlarında olumlu yansımalar oluşturacaktır. Gerekli güvenlik önlemleri alınmış, eğitim araç ve gereçleri belirlenen kazanım-göstergelere uygun, kurum içi ve dışı tüm birimleri bulunan okul öncesi eğitim kurumları, çocukların hayatlarında oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Okul öncesi eğitimin yaygınlaşması için yapılan çalışmalar arttıkça bununla beraber okul öncesi eğitim ortamlarının kalitesini arttırmak da gerekmektedir. Bu çalışma ile okul öncesi eğitim kurumlarının eğitim ortamları ve donanımlarında bulunması gereken niteliklere değinilerek, bu konuya dikkat çekilmesi amaçlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractSatisfactory efficiency in preschool education is dependent on the physical conditions at the institutions in addition to the program, the staff, as well as, the methods and techniques employed. In- and out-of-class environmental conditions impact not only the quality of the education but also children’s behavior. Educational environments and facilities accordingly developed increase the quality of the education and positively impact children’s behavior. Preschools with the necessary security measures, educational material pursuant to the designated aims and objectives, and all necessary intramural and extramural units have an important place in children’s lives. As the efforts to promote the schooling rate of preschool education increases, the quality of the educational environments in preschools should be improved concordantly. This study aimed to discuss the qualities necessary in preschool educational environments and materials, as well as, to raise awareness on the subject.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimtr_TR
dc.subjectEğitim Ortamıtr_TR
dc.subjectDonanımtr_TR
dc.subjectPreschool Educationtr_TR
dc.subjectEducational Environmenttr_TR
dc.subjectFacilitiestr_TR
dc.titleOkul öncesi kurumlarında eğitim ortamlarının düzenlenmesi ve donanımtr_TR
dc.title.alternativeArrangement and facilities in preschool educational environmentstr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisitr_TR
dc.contributor.departmentMilli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Öğretmenitr_TR
dc.identifier.volume5tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage58tr_TR
dc.identifier.endpage66tr_TR
Appears in Collections:2014 Cilt 5 Sayı 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
39_seda_ozkubat.pdfMakale Dosyası278.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.