Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11607/2768
Title: | İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine ilişkin kabul ve kullanım niyetleri |
Other Titles: | Acceptance and usage intentions related to information and communication technologies of second cycle primary school teachers |
Authors: | Avcu, Dilek Ülger Gökdaş, İbrahim TR145851 Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri Eğitimi Bölümü |
Keywords: | Teknoloji Kabul Modeli Bilgi ve İletişim Teknolojileri BİT Kullanım Niyetleri Technology Acceptance Model Information and Communication Technologies Intentions of Using ICT |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi |
Citation: | Avcu, Ü. D., Gökdaş, İ. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine ilişkin kabul ve kullanım niyetleri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 42-59. |
Abstract: | Bu araştırma ilköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin bilgi ve ieltişim teknolojilerine ilişkin kabul ve kullanım
niyetlerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2009-2010 öğretim yılı Van il merkez ilköğretim okulları
ikinci kademede görev yapan toplam 750 branş öğretmeninden elde edilen veriler üzerinden yürütülmüştür.
Araştırma verileri ögretmenlerin demografik özellikleri ve Bilgi ve İletişim teknolojilerini (BİT) kabul ve kullanım
niyetleri cinsiyet, kıdem yılı, branş, mezuniyet yılı, bilgisayara sahip olma durumu, bilgisayar eğitimi alma durumu,
bilgisayar bilme düzeyi ve eğitim düzeyi değişkenlerine göre incelenmiştir.
Araştırma sonucunda, öğretmenlerin bilgisayara sahip olma ve bilgisayar eğitimi almış olma yüzdelerinin yüksek
olmasına karşın BİT’i derslerinde kabul ve kullanım niyetlerine ilişkin ortalama puanlarının orta düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Öğretmenlerin bilgisayar bilme düzeylerine göre ise öğretmenlerin büyük çoğunluğunun bilgisayarı
orta düzeyde bildikleri tespit edilmiştir. Ayrıca araştırma sonucunda öğretmenlerin BİT'i kabul ve kullanım
niyetlerinin cinsiyet ve bilgisayar eğitimi almış olma durumu değişkenlerine göre farklılık gösterdiği ancak kıdem
yılı, branş, mezuniyet yılı ve eğitim düzeyine göre ise bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. The aim of this study is to determine the acceptance and usage intentions related to information and communication technologies of second cycle primary school teachers. The study was conducted with the data obtained from 750 teachers working at second cycle in the primary schools in Van city center in 2009-2010 academic year. The data of the study were analyzed according to the variables of the acceptance and usage of Information and Communication Technologies (ICT) usage by teachers and their genders, seniorities, majorities, graduation years, having a PC or not, having PC training or not, levels of PC usage and levels of education. According to the results of the study, although the percentage of having a PC and having PC training are high, teachers’ scores on the acceptance and usage of ICT in their courses were found at medium level. According to teachers’ PC using levels, it was found that most of the teachers use a PC at medium level. Moreover, it is found that while the acceptance and usage intentions of teachers is significantly different according to their genders and having PC training; no significant difference was found according to their seniorities, majorities, graduation years and levels of education. |
URI: | http://hdl.handle.net/11607/2768 |
Appears in Collections: | 2012 Cilt 3 Sayı 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
11_ülger_gökdaş.pdf | Makale Dosyası | 450.49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.