Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11607/2761
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBalcı, Aslı-
dc.contributor.authorGündoğdu, Kerim-
dc.contributor.authorÇelik, Nilay-
dc.date.accessioned2016-03-24T07:25:27Z-
dc.date.available2016-03-24T07:25:27Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationBalcı, A., Gündoğdu, K., Çelik, N. (2012). Okul öncesi eğitim programına ilişkin bir ihtiyaç analizi çalışması. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 10-24.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11607/2761-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 2006 Okul Öncesi Eğitim Programında yer alan amaç ve kazanımlar, başvurulan yöntem ve teknikler ile ölçme ve değerlendirme tekniklerinin öğretmenler tarafından algılanan önem düzeyi ve uygulamadaki gerçekleşme düzeyini analiz etmektir. Tarama (survey) modeli kullanılan çalışmada basit seçkisiz örnekleme yoluyla seçilmiş 72 okul öncesi öğretmenine, 2006 Okul Öncesi Eğitim Programında 36-72 aylık çocukların eğitimleri için belirlenen amaç ve kazanımlar esas alınarak hazırlanan ihtiyaç analizi formu uygulanmıştır. İhtiyaç analizi formunda kişisel bilgiler ve her bir amaç ve kazanım, yöntem ve teknikler ve ölçme değerlendirme boyutlarının önem ve gerçekleşme düzeyleri sorulmuştur. Araştırma bulguları, öğretmenlerin programın amaç-kazanımlarının önemli olduğunu, ancak gerçekleşme yani ulaşılma düzeylerinin daha alt düzeyde kaldığını; okul öncesi eğitimde kullanılması öngörülen öğretim yöntem ve tekniklerinden gezi-gözlem, drama ve örnek olayın önemli olduğunu; ancak bunların uygulamada kullanılma düzeylerinin düşük kaldığını ve tamamlayıcı ölçme değerlendirme tekniklerini önemli bulmalarına rağmen bunları uygulamada kullanamadıklarını göstermektedir.tr_TR
dc.description.abstractThe purpose of this survey study was to analyze teachers’ perceived significance and realization levels in practice of instructional goals and attainments, methods and techniques used in the teaching process and assessment techniques in 2006 Preschool curriculum. The sample consisted of 72 preschool teachers selected through simple random sampling technique. The needs analysis form transformed from goals and attainments for 36-72 month children was used as the data collection tool in this study. It consisted of personal information section and “significance level” and “realization level” for goals and attainments, methods and techniques, assessment techniques. The findings showed that preschool teachers viewed goals and attainments of preschool curriculum, methods and techniques such as drama, case study and observation intended to be used in preschool education as significant but realization levels of goals and attainments and methods and techniques remain at low-level. Besides, they viewed alternative assessment and evaluation techniques as significant but they are not commonly used in practice.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisitr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectOkul Öncesi Eğitim Programıtr_TR
dc.subjectAmaç ve Kazanımlartr_TR
dc.subjectYöntem ve Tekniklertr_TR
dc.subjectÖlçme ve Değerlendirmetr_TR
dc.subjectİhtiyaç Analizitr_TR
dc.subjectPre-School Curriculumtr_TR
dc.subjectGoals and Objectivestr_TR
dc.subjectMethods and Techniquestr_TR
dc.subjectAssessment and Evaluationtr_TR
dc.subjectNeeds Analysistr_TR
dc.titleOkul öncesi eğitim programına ilişkin bir ihtiyaç analizi çalışmasıtr_TR
dc.title.alternativeA needs analysis study on pre-school curriculumtr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalAdnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisitr_TR
dc.contributor.authorIDTR28694tr_TR
dc.contributor.authorIDTR4781tr_TR
dc.contributor.authorIDTR49055tr_TR
dc.contributor.departmentAtatürk Üniversitesi, Okul Öncesi Eğitimitr_TR
dc.identifier.volume3tr_TR
dc.identifier.issue1tr_TR
dc.identifier.startpage10tr_TR
dc.identifier.endpage24tr_TR
Appears in Collections:2012 Cilt 3 Sayı 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25_Balcı_Gündoğdu.pdfMakale Dosyası370.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.